Nyitólap TRC's PlayGround Regisztráció

Belépés

Üdvözöllek Vendég | RSSCsütörtök, 2017/07/27, 03:37
Főoldal » 2016 » Április » 15 » The Cursed Crusade DEMO teszt
21:12
The Cursed Crusade DEMO teszt

EREDETILEG EKKOR ÍRTAM: 2011-10-12 15:43:00

Ez egy elátkozott játék, amit csak az emberek jóindulata menthet meg... ha van nekik

Rég csináltam játéktesztet, vagy legalábbis nem tudom mikor teszteltem demókat ilyen nagy szinten (és a Humble Bundle nem számít ide). A mai napon kijött az USA PSN-re (meg Live!-ra is, de azt nem használom mert jelenleg nincs X360-asom ugye) a The Cursed Crusade c. játék demója, amit akár Co-operative módban is lehet játszani. Node mi is ez?

Annó mikor bejelentették a játékot, azt mondták rá, hogy olyasmi lesz mint az Assassin's Creed, főleg a harcrendszere miatt. Történetileg az van, hogy a keresztesháborúk idején vagyunk, és két zsoldossal lehetünk, akiknek rendet kell teremtenie a világ egy-két részén. Ez eddig okés, csakhogy közben át tudunk változni ilyen démonná, amit a demóban nem lehet kipróbálni, de sebaj, mert valszeg úgyse akarom. Hogy miért?

Elmesélem mi volt a demóban. A demóban az van, hogy az elején van egy röpke videó, miszerint egy hatalmas kastélyt kell megtámadni. Ehhez oda kell jutni a kapuhoz, fel kell azt robbantani, majd továbbmenni, és a nagy ajtót kell betörni egy faltörő kossal. Ez a videó megy vagy 3-4 percig (nemtom hogy le lehet-e nyomni). Amint vége, beállunk ilyen fából készült pajzsok alá, amit lehet tolni, és amikor az íjászok lőnek akkor az mögé bebújva tudjuk megvédeni magunkat. Poénos dolog, úgy kb. 20 másodpercig, mikoris rájövünk hogy tudjuk tolni a cuccost (tetűlassan), illetve ha nem nyomunk semmit, majd utána egy gombot akkor fedezékbe tudunk vonulni. Ezt kell csinálni: Nyomni egyetlen gombot cirka 2-3 percig, néha elengedni és nyomni egy másikat. Vicces... és roppant unalmas.

Ha végre elértünk a kapuhoz, jön a változatosság: Ki kell hajolni a fedezék mögül, és a számszeríjunkat használva ki kell nyírni az ottani számszeríjas katonákat, szám szerint hetet. Az irányítás nem kedvez a játéknak, ugyanis itt ki kell hajolni vagy visszamenni a fedezék mögé, külön célozni kell egy gomb benyomásával (ami borzalmas, és nem azért mert konzolon játszottam vele, hanem amúgy is), és ugyebár lőni is kell. A célzás érzékenysége nagyon durva, nem finoman céloz hanem akadozva, de így is megkönnyíti a dolgunkat az automata célzás (amit ha nem raknak be a játékba akkor sose találnám el az ellenséget). Lelövöm alul a három embert, felül a három embert, majd bal felülről megtámad mégegy, akit lelövök és örülök a fejemnek hogy milyen menő vagyok. Videóbejátszás jön, ahol a karakterünk bedob egy kis csomagot a kapuhoz, rálő, hatalmas robbanás és már mehetünk befelé a faltörő kossal.

Ekkor már irányíthatjuk a karakterünket. Először azt hittem hogy olyan ez mintha most csak sétálni lehetne, illetve bénán irányítani a kamerát, mivel itt még semmi akció nincs, de később elmagyarázom. Itt meg kell várni azt a röpke 20-30 másodpercet mire odaér a faltörő kos az ajtóhoz, ahol nekünk kell azt használni. Mivel a játék alapból Co-operative módra van készítve, így mikor odamegyünk egy tárgyhoz hogy használhassuk, tuti hogy bejön az alábbi választási lehetőség: Vagy megvárjuk míg odajön a társunk, vagy szólunk neki hogy "HÁ GYERE MÁ!!!", vagy abbahagyjuk amit csinálunk. Szerencsére az AI társ mindig időben jött oda hozzám ilyeneknél. Odajött, és be kellett nyomnom egy gombot meghatározott időpontban, meghatározott időközönként, hogy betörjünk az ajtón. Már vagy 7-8 perce játszottam a demóval, és az egész egy agyonscriptelt, irányíthatatlan QuickTime Event-es s**rnak tűnt... egészen addig amíg be nem jutottam a kapun.

A kapun keresztül bejutva jöttem rá, hogy a játék több ennél. Sajnos. Sajnos, mert ami ezután következett az mindennek mondható, csak élvezhetőnek nem. Befutva a kapun egy halom ellenféllel találkoztam, akikkel én és az AI társaim megkűzdöttünk. Kicsit olyan volt az egész mint az Assassin's Creed-ben, vagyis az ellenség ütött, én védekeztem, hárítottam, ütöttem és kinyírtam. Ez ment újra és újra minden 5. másodpercben. Jön, ütök, meghal, jön, ütök, meghal. Ez még nem is lenne baj, de hogy szinte full ugyanaz az ellenség jön rám, énmeg full ugyanúgy ütök és full ugyanazzal az animációval nyírok ki mindenkit az nagyon gáz. A tetejébe olyan ronda a grafikája mintha valami 2006-7-es játékkal játszanék (ez az igazság, grafika ide vagy oda, kicsit engem a The Suffering c. játékra emlékeztetett, nemtom miért). De azért bezúztam mindenkit, csak azt nem értettem hogy egyes tárgyak miért villognak, biztos lehet őket valamire használni, mondjuk a kútba belökni az ellenfelet vagy valami. Persze teljesen felesleges, ha 2-3 ütésből a már 200x látott kivégzési animációt zúdítjuk rájuk.

Úgy 10 ellenfél kinyírása után jöttem rá arra, hogy még különböző fegyvereink is vannak. Hiába tudok védekezni (amit ha időben teszek meg akkor hárítom az ellenfél támadását egy tetűlassú animációval, aminek a végén ő is és én is kb. 2 másodpercre lefagyunk és SEMMIT se tudunk csinálni), nem kell védekeznem ha két karddal nyomulok. Az életerő csíkot se tudom miért rakták bele a játékba, mert senki se tudott se eltalálni, se megütni, se semmi. A különböző fegyvert úgy kell érteni, hogy lehet kétkezes, egykezes, két kardos, kardos pajzsos és számszeríjas fegyver nálunk. Ezek között teljesen egyszerű a váltás, és kell is, mert ezután le kellett lőni három ellenséget. Itt már nincs automata célzás, itt már nekünk kell célozni. BORZASZTÓ!!! De tényleg! Hiába célzok az ellenfélre, van hogy nem találom őt el, aztán várjam meg EGYHELYBEN mire újratölt meg egyebek. És nem lehet elgurulni a támadások elől... viszont sikerült lelőni a három ellenfelet röpke 10-20 másodperc alatt, holott tőlem 2-3 méterre voltak egy lépcsőn, ahová sajnos nem lehetett feljutni, gyorsabban végeztem volna...

Aztán körbe kellett járkálni a várat. Kellett egy kis idő mire rájöttem hogy a sok villogó tárgy közül használni lehet egyet, felmászni rá, majd úgy mászkálni a várnál. Ott is voltak ellenfelek, de hiába mászkál tetűlassan a karakter, az is hozzájárul, hogy hol fix, hol állítható a kamerarendszer. Az egyik alkalommal fel kellett menni egy lépcsőn, és oldalról mutatták az egész jelenetet. A legtöbb ember, akárcsak én, úgy gondolja itt, hogy nyomja jobbra a gombot és megy felfelé a lépcsőn. Nem, tévedés, itt nyomni kell a felfelé gombot és néha a jobbra gombot, mert a felfelé gombbal mész előre. Mintha egy "tank" lenne a karakter és úgy kellene őt irányítani (lásd régi Resident Evil játékok és társaik, pedig azok még mai szemmel is jók).

Végezetül sok kínszenvedés és egyéb után jött egy Bossfight. A Bossfight piszokegyszerű volt, csak nyomkodtam egy gombot, aztán az ellenség hárította az ütésemet, mire QTE rész jött. Nyomkodtam továbbra is azt a gombot, majd egyszer egy másikat, HOPP most megüthetem háromszor. Aztán kezdődik elölről, ez az a húdenagy Bossfight, ami annyiban különbözött a többi ellenségtől, hogy nem 5 másodperc alatt nyírtam ki, hanem úgy 25-30. Persze nem öltem meg, mert jött egyből a videóbejátszás, ahol minden lángba borult, mindenki ilyen ördögi alakot vett fel, és úgy harcoltak tovább. Az AI társam ki is akadt, hogy "Mi ez???", mire a karakterem megnyugtatta: "Nyugodj meg, nemsokára elmagyarázok mindent". Hopp, demó vége, egy kis videóbejátszás, trailer-szerűség, és kész, ennyi.

Ezek után mit mondhatnék a játékról? TE-TŰ-LAS-SÚ, unalmas, ronda, s**r. Hiába van benne Co-operative, ez nem menti meg a játékot. Az se fogja megmenteni, ha felhívják az Ezo.TV-t és mondják hogy "Jajjj kedveském meg van átkozva ez a játék, leszednéd róla az átkot légyolyszíves?!". Nem. Ezt a játékot tudjátok mi mentené meg? Egy időgép. Azzal visszamennének 2006-7-be, ott kiadnák a játékot, biztos hogy hatalmas sikere lenne. De a mai világban, a mai fiatalságnak ez már igencsak kevés lesz ahhoz hogy sikeres legyen...

Megtekintések száma: 36 | Hozzáadta:: The_Reaper_CooL | Helyezés: 0.0/0
Összes hozzászólás: 0
Belépés

Üzenőfal

Hírek
«  Április 2016  »
HKSzeCsPSzoV
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Partnerek


(KIEMELT PARTNER)


Magyarítások Portál



The Gamers


RETRO_hun


RetroConsole
Games


Copyright The_Reaper_CooL © 2017Ingyenes honlapszerkesztő - uCoz