Nyitólap TRC's PlayGround Regisztráció

Belépés

Üdvözöllek Vendég | RSSKedd, 2017/07/25, 11:30
Főoldal » 2016 » Április » 15 » Singularity - Lezúztam
19:36
Singularity - Lezúztam

EREDETILEG EKKOR ÍRTAM: 2010-06-24 14:55:00

Lejátszottam a Singularity-t, és itt a véleményem róla

Annó volt egy játék, ami azt ígérte nekünk, hogy manipulálhatjuk az időt, és ez milyen jó lesz nekünk. Ez volt a TimeShift, amivel én játszottam jó sokat, de összességében nem jött be annyira hogy arra ösztönözzön hogy le is játsszam azt. Volt benne sok jó dolog, pl. idő megállítása, visszatekerése, lassítása...stb...stb. Mindig volt benne valami poén, pl. mikor odafutottunk az ellenfélhez miközben állt az idő, kiszedtük a kezéből a gépfegyvert, majd mögémentünk. Mire visszaállt az idő, nézte hogy hol a fegyvere, mi hol vagyunk, aztán hátrafordult, utolsó szavait üvöltve: WHAT THE FUCK??? És durr, szétlőttük. Mondom, jó móka volt, de nem játszottam le, annyira nem tudott lekötni.

Erre jött a következő bejelentés rá 1-2 évre (több?), hogy jön egy újabb időmanipulálós játék, a Singularity. Mondom jólvan, itt is manipuláljuk az időt és ez fantasztikus, nahde miben tud ez többet mint a TimeShift? Előszöris utóbbinak Source Engine hajtja a lelkét, míg a Singularity-ben Unreal Engine 3 van. Ez nem jelent különösebben semmit se számomra, tőlem lehet bármilyen grafikája egy játéknak, ha jó. Viszont az UE3 az nekem nagyon bejön, sok jó dolgot lehet belőle kihozni, és nagyon elterjedt. Így már volt egy plussz pont amit adhattam a játék értékelésére. Igaz hogy az UE3-as játékok mind nagyon hasonlítanak egymásra, itt a Singularity-ben ilyet nem tapasztaltam (bár egy kicsit olyan BioShock fílingje volt talán, de az is jó játék).

Nahde kezdjük a történettel! Az oroszok találnak egy új nyersanyagot, ami fel is kerül a periódusos rendszerbe, mint E99 (99. Elem). Csakhogy ezt az anyagot nem akárhol lehet beszerezni, csak egyetlen egy szigeten, amit ők elneveznek Katorga-12 -nek. Folynak a kísérletek, kutatások...stb az anyaggal, majd hirtelen 2010-ben az egyik műhold sugárzást észlel ott a szigeten. Így minket elküldenek oda, hogy vizsgáljuk már meg hogy mi is ez, veszélyes-e...stb. És így odajutunk, találkozunk sok csúnya mutánssal, sci-fi-be illő orosz katonákkal, egyebekkel, és persze Dr. Barisov-val, egy orosz tudóssal, aki odaadja nekünk a TMD-t, mondván hogy ezzel megmenthetjük az egész világot.

A játék ilyen Sci-Fi+Horror+FPS keverék, és ez nagyon jól van összekombinálva. Ahol akciózni kell ott fogunk is, és van 1-2 logikai feladvány is a játékban, de igencsak kevés. Horror-elemből is van pár, számomra 3 olyan jelenet van ami nagyon emlékezetes. Megpróbálom Spoiler nélkül leírni:
1. Az a legemlékezetesebb, amikor találkozunk a legelső ellenféllel. Bár ez sztem mindenkinek emlékezetes lesz ;)
2. Amikor keresni kell a Vault-ot, akkor bejutunk egy terembe, ahol meg kell keresni a titkos bejáratot. BE NE MENJÜNK!!! Nézzünk szét hogy milyen tárgyak vannak ott, és használjuk őket. Vicces lesz ;)
3. Sokat kell úszkálni a játékban, de az egyik különlegesen emlékezetes lesz ;)

És most hogy kielemeztük mi is ez a játék, nézzük a játékmenetét! Az elején még nem történik semmi, majd kissé horror-akcióba megy át, aztán kezd igazán akciódússá válni mikor végre megszerezzük magát a TMD-t, vagyis a Time Manipulation Device-t (Időmanipuláló Szerkezet). Ekkor már nagyon érdekes lesz, főleg ha minden upgrade-et megszerzünk hozzá.

Alapból egy kispisztollyal kezdünk, de később olyan király fegyvereket szerezhetünk, mint az irányítható gránátvető (kilőjjük a gránátot és mi irányítjuk merre guruljon, bár ezt kb. 1x használtam mert akkor muszáj volt), vagy a jó kis Seeker (irányítható, robbanótöltetes golyókat lő ki). Vannak olyan helyek, ahol a fegyvereket lehet upgrade-elni, de mindegyiknek ugyanazt lehet fejleszteni: Többet sebezzen, kevesebb ideig töltsön újra és több töltény legyen a tárban. Ennyi...
Viszont a játékban nemcsak a fegyvereket, de a TMD-t és magunkat is fejleszthetjük: Több életerő, több TMD energia, minden egyes gyilok után kapunk kis energiát vagy HP-t...stb. Persze ezeket nem csak úgy hopp megvesszük, hanem fel kell venni E99 kapszulákat, amik szanaszéjjel hevernek. Ezek segítségével lehet upgrade-elni ezt-azt, VISZONT a fegyverekhez külön Weapon Tech-es ládikók kellenek. Aki úgy érzi hogy nincs másra költenivalója, az ha megtalálja a Bio Upgrade-eket (ezek kis papírok amik megszabják milyen "Perk"-eket kaphatunk az Upgrade-elős helynél), és pont megtalálja azt, ami engedélyezi a fegyverek E99-el való upgrade-elését, annak hajrá (5000 E99 kell hozzá, sokkal jobb dolgokra is lehetne költeni). Jah, ha már az előbb említettem az életerőnk hosszabbítását: VÉGRE egy olyan játék, ahol nem az van, hogy beguggolok a sarokba és feltöltődik az életerőm. Itt VÉGRE kihívás is van, vagyis muszáj életfeltöltős cuccokat gyűjtögetni, hogyha később kevés lenne az életerőnk fel tudjuk magunkat gyógyítani (ami szintén nem azonnal történik, hogy mégnehezebb legyen az egész). KIRÁLY!!! :D

Nahde hiába vannak ilyen überjó fegyverek, mikor ottvan a legerősebb mind közül, maga a TMD. Nagyonsokmindenre kell használnunk, pl. tárgyak megújításához / öregítéséhez, portálok nyitogatásához (nem úgy!), illetve bizonyos puzzle-részekhez. Ha meglátunk egy tárgyat, ami öreg (vagy netán új), szimplán rácélzunk és átalakítjuk a másik időbe. Régi, széttört ládákból lesz új, telis tele tölténnyel, vagy új ajtókból lesz nagyon öreg, így bemehetünk rajtuk. Vagy akár az ellenfeleket is megöregíthetjük, így szétporladnak, de őket nemlehet fiatallá varázsolni. Egyes szörnyek (mivel ez az egész E99 energia és radioaktivitás mutációkat is okozott) pedig vagy immunisak ezekre, vagy érdekes effektusokat lehet kiváltani belőlük. Persze a TMD-vel nemcsak így lehet manipulálni az időt, lehet vele tárgyakat felemelni (mint a HL2-ben a Gravity Gun-nal), aztán elrepíteni vagy lehelyezni őket. Sőt, egyes tárgyak más dimenziókban lehetnek (ilyen szellemképesek), azokat áthozhatjuk a mi dimenziónkba a segítségével. És mégjobb, még egy kis gömböt is létrehozhatunk, amit ha rádobunk valamire az teljesen megáll (vagy lelassul). Pl. rádobjuk egy ellenfélre, hopp az teljesen megáll. Odamegyünk szépen (mivel ránk nem hat), és telesorozzuk shotgun tölténnyel (mert úgy a menő).

A játék ahogy halad előre egyre több meglepetést mutat. Újabb megoldásokkal kell alkotnunk ezt-azt, ilyen-olyan új szereplők jönnek, és persze a nagy fordulatok. Nagy fordulat lehet pl. 1-2 Bossfight ami a játékon belül van. Most így belegondolva volt vagy 2-3 Bossfight az egész játékban, de ezek közül a második a legemlékezetesebb. De hogy eljussunk ilyen bossfight-okhoz, haladni kell a küldetésekkel, amit folyamatosan kapunk Dr. Barisov-tól. Ez lehet olyan hogy kapcsoljunk be ezt, szerezzünk meg azt...stb, persze a játék nem RPG, teljesen lineáris hogy merre megyünk. Viszont aki többet szeretne megtudni a játék háttértörténetéről, annak javaslom hogy keressen meg minden noteszt, szalagos magnót (amiket vissza kell vinni az időben hogy működjenek), illetve a falakon található, elmosódott szövegeket is vigye vissza az időben és olvassa / nézze / hallgassa meg őket. Lesz 1-2 érdekes dolog :)

Végezetül a játék befejezése, spoiler nélkül. Háromfajta befejezés van, egy jó (ami sztem érdekes), egy semleges (amit először szereztem meg, nemvolt rossz), valamint a rossz (ami kissé béna, bár a kép a végén laza :D). Ha lezúztuk a játékot, akkor rögtön visszamehetünk hogy egy másik befejezést szerezzünk meg.

Jöjjenek hát a bugok, a hibák: Néha 1-2 textúrát lassabban tölt be a játék, valamint lehet hogy túl halk a játék Vista-n és Win7-esen (mikor játékon belül vagyunk nyomjunk ALT-TAB-ot, és a Sound Mixer / Audio Mixer-nél vigyük feljebb a játék hangját maximumra, aztán játékon belül az Options-nál lehet halkítani). Bár én X360-ason zúztam végig, gondoltam ezt fontos megemlíteni azoknak akik PC-n tennék ugyanezt.

Összességében szerintem ez k**vajó játék volt, sokkal jobban tetszett mint a TimeShift. A története is rendben volt, egyesek szerint béna volt, sztem meg menjenek a p**sába :)
Aki tovább szeretne játszani vele, az nekifoghat újra a játéknak nehezebb fokozaton, vagy inkább bevetheti magát a multiplayer módok egyikébe, amik közül én egyiket se néztem meg, mivel X360-ason csak Live!-os multi van (megint nincs System Link... Pedig az UE3 támogatja!!! >:[  ). PC-n talán van LAN mód is, de ebben nem vagyok biztos.

Én erre a játékra 8.5/10-et adok, mert TALÁN egy picit rövid volt, és egy icipicit nehéz 1-2 helyen. Viszont le lehet játszani, és nagyon nagy poén a TMD-t használni. Az hogy lesz-e második része nemhiszem, viszont a stáblista / credits utáni videót nézzétek meg: Poénos lesz, főleg annak aki figyelte a játék eseményeit ;)

 

Megtekintések száma: 58 | Hozzáadta:: The_Reaper_CooL | Helyezés: 0.0/0
Összes hozzászólás: 0
Belépés

Üzenőfal

Hírek
«  Április 2016  »
HKSzeCsPSzoV
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Partnerek


(KIEMELT PARTNER)


Magyarítások Portál



The Gamers


RETRO_hun


RetroConsole
Games


Copyright The_Reaper_CooL © 2017Ingyenes honlapszerkesztő - uCoz