Nyitólap TRC's PlayGround Regisztráció

Belépés

Üdvözöllek Vendég | RSSSzerda, 2017/09/20, 21:09
Főoldal » 2016 » Április » 15 » Roguelike játékok - Hardcore RPG-k
20:01
Roguelike játékok - Hardcore RPG-k

EREDETILEG EKKOR ÍRTAM: 2010-09-14 21:48:00

Miért jók a Roguelike játékok? Egyáltalán mi is ez a "Roguelike"?

Maga a Roguelike kifejezés az RPG-k egy bizonyos fajtájára utal. Az ilyen típusú RPG-kben minden teljesen véletlenszerű, a játék körökre-osztottan működik és ha meghalunk úgy is maradunk (permadeath). Az elnevezése pedig az 1980-as évek elején megjelent Rogue játék nevéből ered, mivel ez volt az első ilyen játék, ami így épült fel.

A legtöbb ilyen játék már az 1970-es/80-as éveknél kifejlődött, és ekkor virágzottak leginkább. Mivel akkoriban nemsűrűn volt olyan videókártya mint manapság, a grafikájuk egyszerű ASCII-art volt, mégis olyan összetett játékok akár a mai RPG-k. Éppen ezért kérdezem, ti mit láttok ezen a képen?

Sokak egyből rávágnák, hogy "sok össze-visszaságot", holott itt nagyon is sok dolog van. Látjuk a karaktert, vizet, fákat, az ajtókat és egyéb dolgokat. Nemkell keresni és szenvedni azzal, hogy nem látjuk mi is van a képen, mert az olyan embereknek akiknek kevesebb a fantáziájuk (vagy szebb grafikára vágynak), vannak úgynevezett TileSet-ek is, mint ahogy az látható ezen a képen is:

...még mindig nem győzött meg grafikailag a cucc? Akkor itt egy újabb TileSet, hátha ez már felhívja a figyelmeteket :)

Ugye milyen jól néz ki? Nahde azon kívül, hogy a játék szép, mi mindent tud nyújtani?

 

Nos egy Roguelike játék elején meg kell csinálni a karakterünket. Kiválasztjuk hogy férfi vagy nő, beírjuk a nevét, kiválasztjuk hogy milyen kasztú, esetleg még a képességeit is szétoszthatjuk, vagy akár még háziállatot (Pet) is választhatunk neki. A lényeg akkor kezdődik igazán, mikor már benntvagyunk! Temérdek információ zúdul a nyakunkba, és azt se tudjuk hogy mit tegyünk. Én most annak a játéknak a lényegét írnám le, amivel ma kezdtem el játszani (megjegyzem hogy régebben is zúztam Roguelike-okkal, mint pl. a Slash'EM!-mel).

Ez a játék pedig a POWDER, mely sok platformra elérhető, én PSP-n játszok vele (de PC-n is szoktam). A POWDER lényege egyszerű: Jussunk le a 25. szintre, nyírjuk ki Baezl'bub-ot, szerezzük meg a szívét és vigyük ki a felszínre. Egyszerű, nem? Hát NEM! Mivel temérdek dolog állja az utunkat kalandunk során.

Mivel a történetét kiveséztük, nézzük hogy is működik végre ez az egész! Rögtön egy Dungeon-ben kezdünk, ahol van mellettünk egy létra (vagy lépcső, vagy akármi, egy járat), amivel kimehetünk a külvilágba. Ha gondoljuk menjünk ki, de akkor vége is a játéknak, újat kell kezdeni. Éppen ezért inkább nézzünk körül! Minden egyes mozdulat amit teszünk az egy körnek számít a játékban, mivel körökreosztott a játék. Tehát mindig mi lépünk először, és aztán az ÖSSZES létező cucc ami van tesz egy lépést, ami lehet bármi, a fegyvercserén át a varázsláson keresztül a körbenézésig MINDEN. Az nem lépés mikor megnézzük a térképet vagy mikor megnézzük milyen tárgy van nálunk, de ha megvizsgálunk egy tárgyat az már lehet hogy lépésnek számít. Miközben írom ezt a tesztet játszok is, csak hogy jobban leírhassam mi is történik itt :)

Balra indultam egy ajtón át, és egyből sötét lett a terep. Mivel nem látjuk a térképet, csak azt a helyet amit bejártunk, így fontos megjegyezni hogy hol-mit találunk, különben eltévedünk. Egy sötét helyre belépve használhatunk fáklyát vagy bármilyen fényforrást ami segítheti az utunkat. Megnéztem a tárgymenümet, és találtam benne egy könyvet, ami a BOOK OF NECROMANCY névre hallgat. Egy tárggyal sokmindent lehet csinálni, sorolom: Elolvasni; Kézbevenni; Megenni/Meginni; Belemártani valamibe; Ledobni a földre; Elrendezni; Átnevezni; Kedvencek közé berakni; Megvizsgálni; Berakni a tarsolyba ahonnan gyorsan eltudjuk dobni bármikor; illetve eldobni egy irányba. Sokmindent lehet, ugye? És ez MINDEN tárgynál előjön! Tegyük fel van nálunk egy üveg méreg, belemárthatunk íjakat és akkor azok az íjak mérgezettek lesznek! Vagy a kajára ráöntünk mérget, és ha szerencsénk van megeszi egy patkány és meghal. Vagy ha én most elolvasom a könyvet megtanulhatok belőle egy új varázslatot. Én így is tettem, megtanultam a RAISE UNDEAD varázslatot, amit ha rávarázsolok egy hullára zombit csinálhatok belőle, de ha várok egy kicsit míg a hulla megrohad, lerohad róla a bőr, akkor csontvázat csinálok belőle. Ki van dolgozva a játék vagy ki van dolgozva a játék? :)

Továbbmentem, kinyitottam az ajtót, mire jött három óriásdenevér. Rájöttem hogy ez nem túl jó dolog, mivel MAJDNEM meghaltam, és most rohangálhatok ide-oda az egyes és kettes szint között, miközben gyógyulok. Meg egy óriás denevér üldöz is... De ha sikerül lezúznom (ami csak annyi hogy nekimegyek és már támad is a karakterem) akkor jó kis zombi lesz belőle :D

Ez egy kicsit gáz volt. A hulla fölött álltam, és magamra varázsoltam a CREATE UNDEAD-et. Mivel rám nem hat, így csak kissé megfájdult a karakterem feje és szédülni kezdett. Még jó hogy nem haltam meg! Viszont most pihennem kellett, míg újra fel nem nő a varázserőm. Mire felnőtt lerohadt a hús a hulláról, így csontvázat támasztottam fel, aki az én barátom mostmár, mivel "meg van szelidítve". Ezt egy kis szívecske jelzi balfelül a fejénél. Tökjó! Csináljunk élőholt-hadsereget!!! >:3

Mivel hamarosan szintet lépek, elkezdtem gondolkodni, hogy mely varázslatot tanulom meg a könyvből, mivel csak abból lehet varázslatot megtanulni, ha könyveket találunk. Meg is tetszett a RECLAIM SOUL varázslat, amivel a feltámasztott lényeket megölöm, és az ő életerejükkel felgyógyítom magam. De akkor hogy lesz hadseregem?

Továbbmentem, és megint jött egy óriásinagy denevér. Érdekesség, hogy ez egy nagyonerős ellenfél, de nem szokott ilyen sűrűn előfordulni. Ezért is van az, hogy véletlenszerű a játék, mert lehet hogy az első 2 percben meghalunk, de az is lehet, hogy sokáig játszani fogunk vele mire végzünk. Apropó sokáig fogunk játszani... Sok nehéz játék van a világban, ugye? És melyik játék a legnehezebb??? Mindegy, csak Roguelike legyen. Ugyanis ha itt meghalunk, kezdhetjük az EGÉSZET elölről!!! Mivel nincs mentés a játékban, max. csak akkor ha kilépünk. De ha meghalunk akkor ez van... Éppen ezért van az, hogy ez a játék rendelkezik a leghosszabb játékmenettel, mivel akár 1-2, vagy több ÉV is lehet mire EGYSZER lejátsszuk, pont azért amiért ilyen nehéz és ilyen a mentési rendszere. De ettől jó ez a játék, pont. Íme egy kép róla:

És ennyi is lett volna ez a kis bejegyzés, hogy játszok egy kicsit és bemutatom milyen jók is ezek. Igaz a bemutató nem sikerült túl jóra, mivel játszani akarok (még sose volt Necromancer-es skill-em, no... :D), és felfedezni megannyi dolgot. Sajnos egyetlen egy baj van, méghozzá az hogy kevés Multiplayer-es Roguelike játék van, de az ADOM az pl. ilyen (legelső kép), és van még jópár. Apropó a Diablo-sorozat az Roguelike-okból fejlődött ki. Ha belegondoltok abban is véletlenszerűek a helyszínek, a loot, a szörnyek, és akár úgy is játszhatunk hogyha egyszer meghalunk kezdhetjük elölről a gamét.

Remélem kedvet hoztam nektek ahhoz hogy Roguelike-játékokkal játsszatok. Ha már itt tartunk, ajánlhatom a POWDER-t, vagy a fentebb lévő képekről az ADOM-ot (Ancient Domains of Mystery), a Dwarf Fortress-t és a Falcon's Eye-t is.

...vagy ha nem, akkor esetleg a DooMRL-t, de ahhoz kötelező leszedni egy TileSet-et is ;)

Megtekintések száma: 54 | Hozzáadta:: The_Reaper_CooL | Helyezés: 0.0/0
Összes hozzászólás: 0
Belépés

Üzenőfal

Hírek
«  Április 2016  »
HKSzeCsPSzoV
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Partnerek


(KIEMELT PARTNER)


Magyarítások Portál



The Gamers


RETRO_hun


RetroConsole
Games


Copyright The_Reaper_CooL © 2017Ingyenes honlapszerkesztő - uCoz