Nyitólap TRC's PlayGround Regisztráció

Belépés

Üdvözöllek Vendég | RSSKedd, 2017/07/25, 11:37
Főoldal » 2016 » Április » 15 » RAGE Demó
21:18
RAGE Demó

EREDETILEG EKKOR ÍRTAM: 2011-12-08 12:18:00

Kipróbáltam, kétszer is lezúztam, és még most is játszok vele, íme a véleményem

Az FPS az egyik legelterjedtebb játékműfaj. Jelentése First Person Shooter, vagyis Első Személyű Lövölde. Sok ilyen játék van, amit Első Személyből kell irányítani, és réges régen az egyik legelső ilyen játék a Wolfenstein 3D, valamint a DooM volt. Ezek rakták le az FPS-ek alapkövét, és mikor kiderült, hogy az id Software-nek jön a legújabb játéka, azoknak az embereknek, akik gyakorlatilag kitalálták az FPS-eket, nagyon megörültem. És ez a játék a RAGE.

A RAGE egy posztapokaliptikus világban játszódik, ami manapság nagyon divatos lett (Fallout 3, Borderlands, Brink és a többi). Mi vagyunk az egyik túlélője egy meteorit becsapódásának, mivel egy Ark nevezetű hibernációs kamrában térünk magunkhoz, mint egyedüli túlélő. Rá kell jönnünk, hogy mégis mi folyik ebben a világban, és túl kell élnünk a mindennapokat, miközben küldetéseket és egyebeket oldunk meg. A játék keveri az RPG elemeket is, van tárgymenünk, készíthetünk spéci fegyvereket, és mivel nagy a bejárható terep, akár kocsikázhatunk is.

Node nézzük a demót! Leszedtem, felraktam, elindítottam. Rögtön úgy kezdődik, hogy Wellsprings városában vagyunk, és keressük a polgármestert. Igaz hogy mutatta rögtön egy fazon (akinek a neve Rajko :D), hogy merre is van, mégis szétnéztem a városban, mert kíváncsi voltam hogy is néz ki... valamint eltévedtem. Láttam sok embert, amint beszélgetnek, játszanak egy érdekes minijátékkal, a lényeg hogy nagy volt a nyüzsgés. Látszott hogy tényleg igényes a grafikája, és itt fontos megemlítenem, hogy PS3-ason zúztam vele. Alig hogy erre gondoltam, rögtön találtam egy érdekes grafikai bugot. Láttam egy emberkét, aki a falnál álldogált. Mondom odamegyek hozzá, de közben oszlopok állták el az utamat. Ahogy kerülgettem őket, azt vettem észre, hogy épphogy eltakarja az oszlop az említett embert, hiába látszódna belőle egy kicsi, LÁTHATATLAN LESZ!!! Ergo ha gyorsan ide-oda oldalazok, és a képernyőn átmegy az oszlop balról-jobbra, vagy jobbról-balra, akkor amint a fazont eltakarja csak egy pillanatra, hiába tűnik el előlem az oszlop, a fickó legalább fél másodpercig láthatatlan lesz. Gondolom úgy oldották meg a játékot, hogy amit nem látsz, az nincs is ott, így nem kell kiszámolni azt a grafikát. Jóóó, de azért ez kissé durva, hogy akkorse tudja gyorsan lereagálni. Mindegy, nem nézzük a grafikát, így is szép és jó minden.

Említettem egy minijátékot. Voltaképpen ez egy szerencsejáték. Úgy néz ki, hogy van egy kis holografikus tér. Van rajta egy katona középen, és tőle 4 irányba vannak szörnyek. Dobókockával kell dobni 4x, és kétféle eredmény lehet: Egy halálfej, vagy egy célkereszt. Ha halálfejet kapunk, a szörnyek közelebb jönnek, ha célkeresztet, akkor a csávó lelő egy szörnyet. Ha van még szörny, akkor mindegyik egyszerre közelebb jön hozzánk. 3x tudunk dobni (ha jól tudom, mivel csak egyszer játszottam vele), és ha addigra nem dobunk 4x célkeresztet, akkor vesztettünk. Az esélyeink így 4 a 12-höz ha jól számolom, és ez szerintem poén.

Végül csak megtaláltam a polgármestert. Ő elmondta, hogy segíteni kell neki ebben-abban, de először szükségem van arra, hogy lecseréljem a ruházatomat. Közben megfigyeltem egy újabb grafikai bugot: Bekapcsoltam a feliratozást, hogy jobban megértsem mit mondanak, és kellett is. Ugyanis a karakter beszél, beszél, beszél, majd befejezte a mondanivalóját... HANGBAN. Értsétek így: A hangnak már rég vége, de ő még mozog, tátog, és nem 1-2 pillanatig, hanem legalább 5-10 másodpercig a szövegelés után. Akadozna a játék? A PS3-asom nem bírná? Gondoltam magamban, ha ez ennyire bugos, és ez egy demó, amit a játék megjelenése UTÁN adtak ki 2 hónappal, akkor milyen lehet PC-n, ahol köztudott, hogy extrém szinten bugos??? De továbbra sem érdekelt, megszoktam már ezt más játékokban, csak kicsit fura volt, no...

Mentem is ruhát venni, ahol három ruha közül tudtam választani. Az egyik mindegyik képességemet növeli, a másik a tárgyak készítését, a harmadik pedig ha jól emlékszem a versenyzést segíti, mivel az autókkal versenyezni is lehet. Mentem vissza a polgármesterhez, mondta hogy most menő az öltözékem, de meg kellene nézni a csatornákban a mutánsokat, mert meg akarják mérgezni a vizet.

Rendben, el is indultam egy fazonhoz, aki elmondta hogy nagy a baj, úgyhogy siessek. Le is mentem a csatornába, és végre elindult az igazi móka. Lent a csatornában ismerős terep fogadott, ugyanis az E3 alatt látható demót lehetett lejátszani. Fegyverként volt nálam egy Kispisztoly, egy Shotgun, egy Számszeríj, valamint egy Gépfegyver. Egyes cuccokhoz voltak alternatív lövedékek, aminek örültem. Közben felfedeztem, hogy vannak egyéb cuccaim is. Ezek közé tartozik a Kötszer, a Gránát, a Sentry, az RC Bomb Car, valamint a Wingstick. Miután mindet meg néztem hogy mégis mire jó, továbbmentem. Volt két mutáns a vízben, okés, számszeríj elő, elektromos lövedék betölt, vízbe belelő. Szanaszét égette őket a-a-a-a... vil-lám! :D

Lementem hozzájuk, hogy kilootoljam a testüket. Okés hogy RPG a rendszere, de a lootolás kb. abból áll, hogy ránézek a testükre, nyomok egy gombot és kapok valamit instantul. Nem itt van kidolgozva az RPG részleg, már látom. Mutánsokat lőttem halomra, közben tárgyakat találtam, amikre szintén csak rányomtam és fel is vettem, kissé bénácska megoldással, de beválik.

A fegyverek nagyon lazán hatnak az ellenfelekre. Lábon lehet őket lőni számszeríjjal, és akkor elesnek, fogják a lábukat, a földről lőnek ránk, felállnak, sántikálva mászkálnak...stb, nagyon poén (és mintha mondta is volna az egyik miután meglőttem, hogy: "Régen én is jó mutáns voltam. Aztán lábonlőttek egy nyílvesszővel", de ez egy másik történet :D).

A másodlagos cuccok is jók. Mondjuk érdekes, hogyha egy gránátot eldobok és felrobban akkor vagy szanaszét szakad az ellenfél apró cafatokra (amikoris nem lehet lootolni), vagy csak szimplán meghal. Nem szakad le se a feje, a keze, derékban se történik vele semmi, pedig ha mondjuk Shotgun-nal fejbelövök egy szörnyet akkor azt elvárja az emberek hogy az ne csak fájjon neki, ugyebár. Az RC Bomb Car meg poénnak tűnt, egészen addig amíg kiderült hogy kb. irányíthatatlan. Most vagy én értelmezem félre és mindig előre megy és képtelen tolatni, vagy valami iszonyatosan bugos az egész. Szerencsére ha otthagyom valahol akkor fel lehet venni, már ha nem robbantotta fel se az ellenfél, se én. A Sentry meg érdekes. Lerakom és lő kb. 30 másodpercig, viszont a demóban semmi hasznát nem láttam, jobbnak láttam azt hogy én megyek előre, és gépfegyver és shotgun váltogatásával bezúzok mindenkit. Ekkortájt volt egy olyan, hogy futottam, és a teljesen sima talajon pattogott a karakterem, mintha nyomkodtam volna az ugrálást. Többször is futkároztam, és még mindig így volt, holott semmi akadály nem volt. Sebaj, tudjuk hogy bugos a játék, no...

...de ez egyáltalán nem érdekelt, mikor olyan cuccost használhattam, mint a Wingstick. Az, hogy az ellenfelek ilyen látványos animációval esnek össze, majd ragdollá válnak, az valami hatalmas élmény. De az, hogy mindezt azért, mert egy Wingstick-et dobtam rájuk, az mindig kaján vigyort csal az arcomra. Hogy mindenki képben legyen: Van a bumeráng, mint fegyver, a Wingstick ugyanilyen, csak három ágú. Eldobom, és vagy beleáll az ellenfélbe, vagy leszedi a fejét, amiután vagy visszarepül hozzám, ha van rá hely (és persze szerencse), vagy ide-oda pattog és széttörik. Szerencsére az ellenfelekből bőven ki lehet lootolni Wingstick-eket, de én egyet mindig tartogatok a biztonság kedvéért.

Már a demó közepén jártam, mikoris két érdekes dolgot tapasztaltam. Az egyik az az, hogy voltam egy teremben, ahol ha balra néztem, elmosódott textúrákat láttam, amik idővel élesebbek lettek. Jobbra néztem, és ott az előbb még élesek voltak a textúrák, de elmosódtak. Persze idővel azok is élesebbek lettek. Tehát ide-oda néztem, és mindenhol elmosódottak voltak a textúrák, de idővel korrigálódtak. Már megint egy grafikai bug, ami nem nagy szám, de tényleg, viszont nagyon szembetűnő.

A másik érdekes dolog az volt, mikor meghaltam, pontosabban a földre kerültem. Bejött egy kis minijáték, ahol saját magamon kellett szívmasszázst végezni. Van egy kis szerkezet a karakterünk szívén (vagy szívében), aminek vannak ilyen tapogatói bal és jobb oldalt. Egy számláló elindul alul, és nekünk ezeket a kis tapogatókat kell a megfelelő helyre helyezni, majd egyszerre benyomni két gombot. Végül ha letelt a számláló egy kis defibrilátor-szerűség jelenik meg a képernyőn egy csíkon, valamint két ikon, ami ide-oda mozog. Egyszerre kell megállítani a kettőt a megfelelő helyen, és ha ezt az egész szívmasszázsos dolgot jól csináltam, akkor a karakterem feltámad, valamint a körülöttem lévő ellenfeleket megrázhatja az áram (gondolom a belőlem kiáramló feszültség). Ez is poénos volt, nagyon bejött, hogy nem csak úgy hopp feltámadhatunk vagy valami, hanem tenni is kell érte valamit. Persze ezt nem lehet akármikor megcsinálni, csak bizonyos időközönként, és úgy vettem észre, hogy küldetésenként háromszor (legalábbis azthiszem).

A legvégén minden mutánst kinyírtam és örültem, mert jót szórakoztam. Felmentem a felszínre, teljesítettem a küldetést, és mondták, hogy menjek versenyezni. Okés, mentem is, és közben arra gondoltam, hogy jó bugos lehet a vezetés, mivel az id-s srácok inkább FPS-eket csináltak, nem autóversenyzős gamékat. Kellemeset csalódtam, egész korrektül lehet irányítani a kis járgányt. A lényeg itt az volt, hogy időre kellett bemennem a célba, miközben booster-eket vettem fel. Próbáltam mindenhová menni, de egy pillanatra beakadtam egy helyen saját hibámból kifolyólag, így épphogy két másodperccel később értem be a célba, minthogy első legyek az időmérőben. Erre a képernyő elsötétült, videók, értékelések és egyebek kerültek bemutatásra, és végetért a demó.

És most összegezném az egészet: A RAGE az egy remek játék, DE nem tökéletes. A vadonatúj, húdeszuper grafikai engine-ről az a véleményem, hogy tényleg gyönyörű, de aki grafb**i, az kerülje, mert az ő szemét nagyon szúrni fogják az ilyen apróbb grafikai bugok, amiket írtam (mégegyszer, ez konzolon van, PC-n állítólag sokkal durvább a helyzet). A játékmenet se rossz, bár a szokásos formulához adtak 1-2 újabb dolgot. A legélvezetesebb az ellenfelek kinyírása, nagyon remek halálanimációt nyomatnak le, csak néha furcsállom, hogy 3-4 fejlövésből még mindig nem patkolnak el. Nagyon bejött a játék, egyszer majd tutira be fogom szerezni és lezúzni, de az id Software-nek nem fog összejönni az, amire annyira vágyott: Eladni ebből a játékból 75 milliót, csak konzolon. 75 millió regisztrált PSN tulaj van, és nem mindegyik van PS3-ason, van aki PSP-n van, valamint van még az X360-as, abból is kb. ennyit adtak el a világon összesen. Ergo minden második tulajnak meg kell vennie a RAGE-t, hogy meglegyen a rekord. Ez a játék pedig nem rekorddöntő, de nagyon jól fogunk vele szórakozni.

Megtekintések száma: 27 | Hozzáadta:: The_Reaper_CooL | Helyezés: 0.0/0
Összes hozzászólás: 0
Belépés

Üzenőfal

Hírek
«  Április 2016  »
HKSzeCsPSzoV
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Partnerek


(KIEMELT PARTNER)


Magyarítások Portál



The Gamers


RETRO_hun


RetroConsole
Games


Copyright The_Reaper_CooL © 2017Ingyenes honlapszerkesztő - uCoz