Nyitólap TRC's PlayGround Regisztráció

Belépés

Üdvözöllek Vendég | RSSHétfő, 2017/07/24, 11:33
Főoldal » 2016 » Április » 15 » Monster Hunter Online - Mit lát benne TRC?
21:40
Monster Hunter Online - Mit lát benne TRC?

EREDETILEG EKKOR ÍRTAM: 2013-04-22 12:38:00

Ebben a bejegyzésben egy kicsit leírom a Monster Hunter eddigi történetét, fontosabb játékelemeit, illetve azt, hogy mit látok vagy várok a közelgő Monster Hunter Online-ról.

Annó réges-régen megjelent egy játék, ráadásul konzolra, és nagyon sokan játszottak vele, manapság is játszanak vele, és az se volt semmi teljesítmény, hogy ez volt a legelső olyan konzolos játék, ami MMO-ként működött. Ez volt a Phantasy Star Online DreamCast-re. Hogy hogy jön ez ide a Monster Hunter-es bejegyzéshez? Olvass tovább!

Szóval volt ez a PSO, ami igencsak híres játék volt. Megcsináltuk a karakterünket, kasztot választottunk, majd beléptünk egy valamennyire véletlenszerűen generált világba, ahol szörnyeket öltünk Sci-Fi környezetben, míg meg nem találtuk a következő szintre a kijáratot. Ott továbblépve vagy egy másik szint fogadott minket, vagy egy főellenség. A főellenség legyőzése után végetért a pálya, és mindenki örült.

Ez volt 1998-99 környékén, de most tekerjük előre az időt 2004-re! Akkoriban nagyon menő volt a PlayStation 2, sok menő játék jelent meg rá, és mindenki azzal zúzott. Ekkor volt az, hogy Capcom-ékban megfogant egy ötlet: "Mi lenne, ha lemásolnánk részben a PSO játékmenetét, sajátos játékmenetet raknánk köré, és kiadnánk egy teljesen új játékot?" És így született meg az a játék, amiről most bővebben írnék, a Monster Hunter.

Ha röviden és tömören kellene leírni a játékot, akkor kb. így nézne ki: A Monster Hunter egy alternatív középkori világban játszódik, ahol különböző szörnyvadászok vannak, akik sárkányokra, wyvernekre és egyéb fenevadakra vadásznak, hogy megvédjék a világot a fenevadaktól. Így leírva tényleg egyszerű, de a játék sokkalta többet rejt magában, mint azt első ránézésre hinnénk. A játékot TPS nézetben irányítjuk, és kezdetben meg kell csinálni a saját karakterünket, akinek nevét és kinézetét mi határozhatjuk meg. Utána jön az igazi móka: Nincsenek kasztok a játékban, helyette többfajta fegyver közül választhatunk. Például az alap fegyverünk a Sword and Shield, ami egy pajzsot és egy kardot ad karakterünk kezébe, így remekül tudunk váltogatni a védekezés és a támadás között. Ha a sebességre akarunk koncentrálni, akkor ott van a Dual Sword, amivel két kisebb kardunk lesz, védekezni ugyan nem tudunk, de a "Démonizálós" képességével szétkaszabolhatunk bárkit és bármit. A lassabb, de nagyobb erővel rendelkező Great Sword-del (klasszikus 2-3 méter hosszú batár nagy kard egyenest japánból) hatalmas csapásokat mérhetünk ellenfeleinkre, de a távolsági harcokat kedvelők is választhatnak a könnyebb (Light) és a nehezebb (Heavy) Bowgun között.

No, megvan a fegyverünk, most választunk magunknak páncélt, attól függően, hogy közelharcra (Blademaster), vagy távolságra (Gunner) koncentrálunk. Minden páncél különleges, és különböző képességekkel ruház fel minket: Míg az egyikkel gyorsabban gurulhatunk vagy futhatunk el a veszély elől, addig a másikkal kevesebb lesz a maximális életerőnk, ugyanakkor kétszer többet sebezhetünk. A harcok kimenetelét befolyásolják a tárgyak is, legyen szó gyógyító italokról, különböző húsokról, csapdákról...stb. És persze ott vannak még a társaink is, ugyanis egy vadászatra akár négy játékos is mehet.

"Jó, jó, jó, ez így szép és jó, de mitől olyan nagy szám ez a játék?", kérdezheti bárki. Attól, hogy roppant mód hangulatos az egész játékmenet. De miből áll a játékmenet? Abból, hogy kiválasztunk egy Küldetést, amiben mondjuk egy Rathian-t kell levadásznunk. Ekkor bekerülünk a pályára, ott is a Bázisunkba, ahol különböző Készleteket vehetünk magunkhoz, mint például térképet, gyógyitalokat és egybeket, majd nekivághatunk a kalandnak. Ez azt jelenti, hogy mondjuk a Forest and Hills nevű helyen vagyunk, és mint minden egyes terület, ez is különböző részekre van osztva, számozással ellátva. Ezek között kisebb töltőképernyő fogad, és a célunk az, hogy megtaláljuk a kiszemelt célpontot, és kinyírjuk (vagy elfogjuk, ha van csapdánk és egyebünk). Tehát az egész játék abból áll, hogy "Bossfightokat" nyomatunk egyfolytában, és ezért Jutalmakat kapunk a Küldetés végén. A Jutalmakból erősebb felszerelést, páncélt és fegyvert készíthetünk, hogy utána jöjjön a nehezebb Küldetés. A végén teljesítenünk kell egy Sürgős Küldetést, aminek segítségével szintet léphetünk.

És itt jön az, ami miatt a játék élvezetes, és folytonos kihívást nyújt: Ha szintet léptünk, akkor megveregetik a vállunkat, gratulálnak, és adnak az eddigieknél 2x-3x nehezebb Küldetést, újabb szörnyekkel, területekkel és a többivel. Mi semmivel se leszünk erősebbek, nem lesz nagyobb az Életerőnk, nem futunk tovább, nem kapunk XYZ varázslatot...stb, minden marad a régiben. A támadásokat nem automatikusan végzi karakterünk, nekünk kell ütni, gurulni, időzíteni, auto-attack nincs, csak a saját képességeinkre vagyunk bízva. NEKÜNK JÁTÉKOSOKNAK kell fejlődnünk, ha le akarjuk gyűrni a legnagyobb szörnyeket is. Ehhez rengeteget kell Grindolni, vagyis egy Küldetést akár 60x is meg kell csinálnunk, hogy kapjunk belőle valamit. Merthogy a szörnyekből kivághatunk különböző darabokat, részeket, és ezekből készíthetjük el a páncélzatunkat és fegyvereinket. Külön megemlíteném, hogy az se mindegy, hogy egyes szörnyeket hogyan vadászunk le, mert van, aminek le kell vágni a farkát, szét kell törni a páncélt a hátán, vagy a szarvát a fején, hogy olyan tárgyat kapjunk ami ahhoz kell, hogy elkészítsünk egy szettet.

A fegyverek is változatosak, mindenki megtalálja a neki valót. Az összes Monster Hunter játékot egybevéve összesen 15 különböző fegyver létezik, vannak olyanok, amik megegyeznek, de csak részben. Sok olyan mozdulat, tulajdonság van, amik megkülönböztetik egymástól a fegyvereket, találunk itt tankos karakternek GunLance-t, támogató karaktereknek Hunting Horn-t és a többi. Kombináljuk ezt össze azzal, hogy le kell vadásznunk különféle területeken belül egy halom nagyobb szörnyet (amikből összeskombinálva van vagy 130 darab, ergo ennyi Bossfight-ot kell lezúznunk, ami nem semmi és hihetetlenül fílinges tud lenni), és kapunk egy remek játékot. Kissé Pokémon beütése van, de lehet, hogy pont ez miatt tetszik sokaknak.

Most pedig térjünk rá arra, hogy hogyan is indult el ez az egész játék. Annó még csak volt egy kis játék, ami szép volt és jó, ötletesen kitalált, és remek játékelemeket tartalmazott. Lehetett benne Online zúzni (már nem, leálltak a szerverek...), és voltak olyan Küldetések, amiket csak többjátékos módban lehetett elérni. Sőt, volt, hogy változtak egyes Küldetések, ezek voltak az Event Quest-ek, amik 3 havonta ismétlődtek. Az egyik szörny, Kirin csak úgy volt legyőzhető, ha 3 havonta felkészültünk, hogy "No, most Kirinre fogunk vadászni a hétvégén!". Jó volt és izgalmas.

Jött a második rész (Monster Hunter DOS), de csak japánban. Újabb fegyverek, területek, szörnyek és egyebek vártak a játékosokra, köztük egy olyan dologgal, mint az elkapható szörnyek, akiket aztán PvP-ben egymásnak uszíthatunk (van két játékos, és az ő szörnyük megpróbálja kinyírni a másik játékost, nekünk pedig az ellenség szörnyét kell kinyírni).

Jött a PSP, ami egy érdekes kis eszköz, és az eladásait mindig feldobta valamilyen Monster Hunter játék. Az egyik legjobb PSP-s rész a Monster Hunter Freedom Unite, amiben az MH1, MH2, MHF1, MHF2 és saját MHFU-s szörnyek is benne vannak, valamint az összes létező pálya is. Mondani se kell, hogy sok jó dolgot tartalmazott, de ez nem azt jelenti, hogy kibővítették így és akkor csókolom. Új játékelemeket is tartalmazott, például Felyne harcosokat (ezek ilyen antropomorf élőlények, kétlábon járó macskák, az MH világa tele van ilyen szerzetekkel), akiket elhívhatunk a csatákba, hogy segítsenek nekünk. Újabb képességeket kaptunk, amiket most dekorációkkal lehetett balanszolni (mint a Diablo 2-ben a Socket-es tárgyak). Újabb csapdák, több száz új tárgy, kombinálási és alkímiai lehetőségek...stb. Egyre jobb lett az így is király játék, és az embereknek ez tetszett.

Később Wii-re jelent meg egy Monster Hunter Tri, aminek szebb lett a grafikája, a víz alatt lehetett úszni, és számos más dolgot is tartalmazott. Sajnos kevés új szörny volt benne, sőt, a régebbiek nagy részét is kivágták, de ezt valamivel kárpótolta a Monster Hunter Portable 3rd, ami PSP-re jelent meg, de csak japánban. Itt már nem lehet úszni, és mint kiderült ez valszeg Nintendo-exkluzív feature marad, se sebaj. Az MHP3rd az egyik legjobban eladott MH játék, CSAK Japánban 1 hónap alatt 3 millió példányt adtak el belőle. Lehet, hogy ez nem számít túl soknak, de a PSP eladásokat jócskán megnövelte.

Természetesen voltak más próbálkozások is, ilyen például a Monster Hunter Frontier Online, ami egy PC-s MMO volt. A Monster Hunter 2-nek a rendszerét, grafikáját és egyebét használta, és Japánon kívül futott még Koreában és Taiwanban is. A Koreai ingyenes volt, magam is játszottam vele (igen, Koreaiul), és nagyon bejött. Több száz ember mászkál a városban, tárgyakat cserélgetnek, Eventeket csinálgatnak, remek érzés volt. Ez volt az egyik olyan MMO, amire azt tudom mondani, hogy bármikor szívesen játszok vele akár több órát is (a többibe beletartozott a City of Heroes is, aminek leálltak a szerverei, másokat meg most hirtelen nem tudok felhozni, mert asszem mindnek lelőtték a szervereit...). A Taiwani változat se volt rossz, de az fizetős volt. Mindkettőt leállították, csak a Japán változat maradt, az is fizetős, és ingyen csak HR2-ig lehet menni azt hiszem (ez arra elég, hogy lezúzunk egy alap Küldetést, ahol különböző tárgyakat kell leadni egy pontra, és kész, talán nagyobb szörnyre nem is vadászhatunk...).

A Frontier híres játék, de 2007-ben jelent meg, és azóta egyszer se hozták ki külföldre. "Ha fizetős lenne senki se fizetné meg, ha ingyenes lenne akkor meg nem érné meg nekünk", mondta a Capcom. Érdekes, hogy az adatok mást mutatnak. Mikor én a Koreai változattal játszottam, volt vagy max. 3000 játékos egy nap fent, abból cirka 1000-1500 NEM Koreai volt. Egy FULL KOREAI nyelvű játékkal 1000-1500 angol, francia, német, spanyol, olasz, magyar (!!!) és más nemzetiségű játékosok játszottak. Nem értették a nyelvet, de pont elég volt a korábban szerzett MH-s tudásuk ahhoz, hogy játszhassanak vele. És meg is tették.

Most alig 1 hónapja megjelent a Monster Hunter 3 Ultimate, aminek az eredménye az lett, hogy Angliában csak 20%-kal, Franciaországban 330%-kal, Németországban 230%-kal növelték meg a Wii U eladásokat. A Capcom nem látja, hogy ennek a játéknak igenis van jövője külföldön is (tehát Japánon kívül), és érdekes módon csak pár ezer ember lát abban fantáziát, hogyha mondjuk kijönne PSVitára egy Monster Hunter, akkor instant megnövelné az eladásokat (hát ha még lecsökkentenék az árát is...).

Jött a hír a napokban, hogy készül a Monster Hunter Online, ami tényleg Capcom termék lesz, PC-re jön, Free-2-Play (vagyis ingyenes) MMO lesz, CryEngine 3-mal, és ha minden igaz angolul is meg fog jelenni. Mit látok én ebben, mit gondolok?

Legelső gondolatom az volt, hogy "Ez nem fog megjelenni nálunk". Utána kiderült, hogy igen, jött a második: "Azt mondták, hogy a Frontier-t akarják megcsinálni újabb Engine-nel, így a 2007-ben kiadott és egy 2005-ös játék grafikájára alapuló játékot így el lehet adni a játékosoknak. Nekem elég lenne a régebbi grafika is, HA MINDEN EDDIGI SZÖRNYET ÉS FEGYVERT BELEPAKOLNAK". Itt a lényeg: Most kiadtak egy trailert, amit (és most átváltok elemző üzemmódba) megnézve azt láttam, hogy van pár régebbi szörny, a képek alapján amiket kiadtak szintén, és volt egy CGI videó is, ott is ezt láttam, DE!!! Ezek nagyon régi szörnyek, újakat alig látni (max. ezt a hódszerű valamit), és a játékmenetes videóban is csak négyfajta fegyvert használtak a 15-ből. Ebből a 15-ből LEGALÁBB 12-nek benne kell lennie a játékban, különben semmit se ér. A szörnyekből a 130 közül legalább 80-nak benne kell lennie, különben alig ér valamit. Persze a játékosok így is rá fognak kapni, mert Monster Hunter, de ott a baj, hogy a Tencent Games készíti. Miért baj ez? Azért, mert olvastam, hogy Tencenték hihetetlenül pénzéhes emberek, és minden játékukból Pay-2-Win-t csinálnak, vagyis csak akkor csinálhatsz ezt-azt, ha fizetsz, akkor kapsz ilyen-olyan tárgyat, ha fizetsz és a többi.

Elmondom mitől félek: Attól, hogy megjelenik a játék, és alig lesz benne tartalom, túlságosan Pay-2-Win lesz, és hamar le fogják állítani. Kevés játékhoz kívánom, de szeretnék ehhez egy Privát Szervert. Hogy miért? Mert lefordítanám magyarra (képes vagyok rá, az eddigi MH játékok egy részét is lefordítottam, és most is affelé haladok, hogy az egyik rész le lesz fordítva legkésőbb Május közepéig), így egyre több magyar zúzhatna vele. Oké, ez szép és jó még mindig, de ha nem mehetek el X Küldetésre csak 2x egy nap, nem vehetek tárgyakat csak 10 darabot óránként akkor tönkre lesz vágva a rendszer. Éppen ezért várom nagyon, hogy mégis mit fognak kitalálni. Ha Koreai korlátozások lesznek (mert az is F2P volt, opcionálisan fizethető dolgokkal), akkor simán jó lenne, ott olyan triviális dolgokért kellett fizetni, amik csak lerövidítettek egy-két dolgot (például máshol is elérhettük a tárgyainkat, hamarabb léphettünk HR szintet és a többi). Tehát semmi olyanért ne kelljen fizetni, ami másoknak hatalmas játékbeli előnyt nyújt, vagy kozmetikai tárgyakat. Vagyis mindent meg lehessen szerezni idővel, saját kezűleg.

 

 

Én várom a Monster Hunter Online-t, de sokkal több információra lenne szükségem, hogy eldöntsem jó lesz ez nekünk. Bár a Monster Hunter-ről van szó, amit azóta többször is lemásoltak (Gods Eater, Gods Eater Burst, Lords of Arcana, Fairy Tail Portable Guild, Soul Sacrifice...stb, van jópár cím, még a Phantasy Star Universe és a Phantasy Star Portable is másol róla, ami vicces), tehát híres a játék, de ettől még megbukhat az egész. Legkésőbb Júliusig kiderül minden, akkor lesznek az első Béta-tesztek, komolyabb játékmenet videók, és akkor majd meglátjuk...

Megtekintések száma: 212 | Hozzáadta:: The_Reaper_CooL | Helyezés: 0.0/0
Összes hozzászólás: 0
Belépés

Üzenőfal

Hírek
«  Április 2016  »
HKSzeCsPSzoV
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Partnerek


(KIEMELT PARTNER)


Magyarítások Portál



The Gamers


RETRO_hun


RetroConsole
Games


Copyright The_Reaper_CooL © 2017Ingyenes honlapszerkesztő - uCoz