Nyitólap TRC's PlayGround Regisztráció

Belépés

Üdvözöllek Vendég | RSSSzombat, 2017/11/18, 10:55
Főoldal » 2016 » Április » 15 » Metal Gear Solid V - Ground Zeroes LEZÚZVA
21:48
Metal Gear Solid V - Ground Zeroes LEZÚZVA

EREDETILEG EKKOR ÍRTAM: 2014-03-15 21:47:00

Lejátszottam az MGSV-GZ-t, és mivel rég írtam blogbejegyzést, úgy gondoltam megosztom a tapasztalataimat veletek.

Üdv ismét! Hiányoztam? :D Kezdeném azzal ezt a bejegyzést, hogy úgy érzem nem fordítottam kellő odafigyelést a blogra, nem töltögettem fel a hülyeségeimet mondanivalómat. Igaz mondtam már a legeslegelején, hogy ez a blogolás nem nekem való, rohadtul nem fogok rá írni semmit sem, de végül mégiscsak írkáltam rá. Ezt többnyire a szabadidőmből tettem meg, amiből manapság kevesebb van, így prioritásokat kell figyelembe venni, hogyha írkálni akarok bármiről is. Tehát megpróbálom megígérni, hogy mostantól több irományt fogok felrakni, reménykedve, hogy van aki el is olvassa azt :D

Tehát MGSV-GZ:

A Metal Gear sorozat mindig is nagy kedvencem volt. Legelső részével PS1-esen játszottam, és vagy 17x-18x le is zúztam azt. Még azt se tudtam mi az a speedrun, de már azzal versengtünk haverral, hogy ki tudja lejátszani hamarabb a játékot. Áthozta a PS1-est, rákötöttük egy másik TV-re egy másik szobában, majd hajrá, nyomtuk neki. Aztán mikor átjött megkérdezni pihenésképpen, hogy "Na, hol tartasz?", majd ránézett a TV-re nem hitte el, hogy már a játék felénél járok, mikor ő nagy nehezen csak most ért el a negyedéhez. Persze ez régen volt, azóta sok dolog történt, és sok jó játék jelent meg, például újabbnál újabb MGS-ek. Egyes részek előzmények voltak, mások folytatások, és akadt egy-két jobb/rosszabb spinoff is. Senki se hitte volna, hogy lesz ötödik rész, de végül csak elkészítették, legalábbis az ötödik rész előzményét. Vagy hogy is van ez?

Kezdjük ott, hogy annó bejelentettek egy játékot, a Phantom Pain-t. Mivel Kojima bácsi készítette, így sokan arra gondoltak, hogy ez egy új MGS lehet, mert miért ne? Aztán megláttuk a főhőst hátulról, és máris jött a találgatás, hogy bizony, ez egy új MGS lesz. De nem, mert ez a Phantom Pain nevű játék. Aztán bejelentették az új MGS-t, a Metal Gear V-öt, aminek a Ground Zeroes nevet adták. Örültünk is neki nagyon, főleg úgy, hogy két játék készül Kojimától. Majd jött a poén: Kojima hatalmas nagy troll, ugyanis a Ground Zeroes és a Phantom Pain egy és ugyanaz a játék. Vagy, hogy konkrétan nevezzük a dolgot: A Ground Zeroes a Phantom Pain előzménye.

Sokan szidták Kojimát és csapatát, mert azt az információt kapták, hogy a GZ-t nagyjából 2 óra alatt lehet lejátszani. Akik már megszerezték a játékot mondták, hogy ők nagyjából 45 percen belül teljesítették ezt az Open Worldnek szánt játékot. Azt is mondták, hogy nem éri meg az árát ez a "demó". És most én is csatlakozok azon játékosokhoz, akik lejátszották, és végre véleményt is alkothatok róla. A rizsázásnak vége, jöhetnek a konkrétumok:

A demóban játékban Big Boss-t irányítjuk, akit az MGS3 óta mindenki nagyon megkedvelt. A történet elővezetéseképpen elmondják nekünk, hogy mi volt a Peace Walker c. játékban (ha nem játszottunk volna vele), valamint azt is, hogy mi történt utána. Minket elküldenek egy szigetre, ahová elvitték a PW-ben megismert Chico-t és Paz-t, és a feladatunk az, hogy kimenekítsük őket. Aki látta az erről szóló Gameplay trailert, az úgy nagyjából a negyedét (ha nem a felét) már látta is a GZ-nek. Durva? Talán, de egy MGS rajongónak simán megéri minden percét a játék.

Ahogy beértünk a szigetre rögtön egy tábor, őrtornyok, harckocsik, egy reptér és a többi tárul elénk a magaslatról. Este van, vihar van, fúj a szél és esik az eső, de az őrök ide-oda járkálnak, és keresőfénnyel pásztázzák a környéket. Roppant mód jól néz ki a játék, jómagam X360-as változattal játszottam, és egyáltalán nem tapasztaltam olyan nagy eltérést a trailerben látott minőségtől (muszáj volt ezt leírnom, főleg azok után, hogy a Dark Souls II, az inFamous Second Son, a Watch_Dogs és társaik egyre "'jobban" néznek ki). De hát itt Kojima bácsiról van szó, ő tudja, hogy mi áll a "minőség" szó mögött. Nagyon is.

Az irányítása kissé érdekes volt a játéknak, bár elég régen játszottam az MGS4-gyel. Sokkalta akciódúsabb, és van benne pár olyan feature, amit jól ki is használtam, ha tudtam. Például ha egy őr észrevesz, akkor lelassul a játék. Ekkor ha közel vagyunk elkaphatjuk és egy jó kis CQC mozdulattal móresre taníthatjuk, vagy a fegyverünket elővéve megpróbálhatjuk lelőni vagy ártalmatlanítani őt. Nekem ezek egész jól mentek, egészen addig, amíg beljebb nem jutottam a bázisba. Ott már keményebb volt a helyzet, mindenütt fények, ide-oda rohangáló őrök akik minden mozdulatunkra figyelnek. Érdekes volt, hogyha észrevettek nem jelent meg semmilyen radar mint korábban, hogy üldöznek, hogy most menekülnünk kellene vagy bármi, neeem. Itt nekünk kell figyelni, hogy merre keresgélnek, mikor van vége a keresésnek és a többi. Ráadásul hat kilométerről is képesek kiszúrni, hogy ott guggolunk a bokorban, és akkor tényleg összes**rhatjuk magunkat (ha már a megfelelő póz úgyis megvan). Az AI-ra nem lehet panasz, a szokásos Metal Gear-es színvonalat hozza, és még sok más trükk is van a tarsolyukban.

A történetet nem akarom jobban lelőni, mint amit már elmondtam, de legyen elég annyi, hogyha megnézzük a játékról kiadott trailert akkor már láttuk is az intrót. Amiben már kiderül, hogy Kiefer Sutherland lett Big Boss hangja David Hayter helyett. Sokaknak nem tetszett, köztük nekem sem, de ha belegondolunk itt már idősebb Big Boss, és le kellett cserélni, hogyha NETÁN Snake-et beleraknák a Phantom Pain-be, akkor ne ugyanaz legyen a hangja a két karakternek. Igaz, hogy klónok, meg minden, de... mindegy, ebbe most ne menjünk bele. A lényeg, hogy érdekes volt, de valamennyire megszoktam az új hangot. Node az intró!

Az intró után mint említettem ki kell szabadítanunk Chico-t és Paz-t. Ennek az a menete röviden és tömören, hogy megtaláljuk Chico-t, kivisszük egy helikopterhez, majd megtaláljuk Paz-t (akinek hollétét amúgy nem adják meg a térképen, kutakodnunk kell), és őt is felvisszük a helikopterre. Egyszerűnek hangzik, de mégsem az. Volt olyan, hogy a legvégén már gépágyúval felszerelt harckocsik jöttek, én meg beraktam Paz-t egy kocsiba, szétnéztem, sehol senki, beszálltam, és akkor kanyarodott elém a gépágyús kecsege. Az autóm meg felrobbant Paz-ostul együtt. NaCCerű volt. Jah, az autók irányítása érdekes, mert a kamera nem követ minket, nekünk kell forgatni azt.

Ha teljesítettük a két küldetést, ami nekem 1 és fél órába telt (azt is csak azért, mert sokszor észrevettek én meg lopakodtam, ahelyett, hogy mindenkit lelőttem volna, végtére is ez egy MGS játék), akkor jön egy-két cutscene, ami nagyjából 10 perc hosszú (vagy több, nem számoltam). És utána kész, vége, gratulálunk, lejátszottuk a Ground Zeroes-t! Nem viccelek, tényleg csak ennyi az egész, már ami a főbb történeti szálat illeti. Utána lehetőségünk van különböző mellékküldetéseket teljesíteni, de ezeket nem néztem meg közelebbről. Minden egyes végigjátszás után kapunk valamilyen jutalmat, jómagam egy SMG-t kaptam, plusz zenéket. Zenéket be tudunk játszani a menő ketyerénken, az iDroid-unkon (nem viccelek, ez a neve). Külön öröm, hogy a PW-s "Heaven's Divide" is benne van, lehet rá zúzni rendesen.

Tehát az outróban sok dolog történik, és olyanok jelenetek történnek, amiket nem lőnék le, de lényeg a lényeg, hogy ez az MGS gyökeresen más, mint a többi. Az MGS1-ben volt a kínzós jelenet, az nem volt olyan durva. Az MGS2-ben volt egy-két érzelemre ható rész, mikor ezt-és-azt lelövik. MGS3-ban és 4-ben is voltak ilyenek, a 3-ban volt egy-két durvább jelenet is, de azért annyira nem volt kegyetlen. De itt, ami az MGSV-GZ outrójában folyik, az már tényleg durva. Nem hittem volna, hogy képesek lesznek ilyet játékban mutatni, de megtették. Tetszeni tetszett, meg is bírtam emészteni (miért ne tudnám?), csak kissé fura volt ilyet egy MGS játékban látni. Hiába, látszik, hogy nem csak mi, de a játéksorozatok is egyre felnőttebbé válnak.

Végezetül értékelném a játékot: Nem volt rossz, tetszett is, bár nem tudom, hogy újra elő fogom-e venni a mellékküldetések miatt. A játékelemek tetszettek, a grafika is jó volt, úgy az egész ütött. Igen, rövid volt, de pont az a lényege, hogy Open World, vagyis nem az, inkább ránk van bízva, hogyan szeretnénk teljesíteni a küldetést, és felfedezhetjük a sziget nagy részét ehhez. Talán a Phantom Pain ilyen téren tényleg Open World lesz. Nem mondanám rá azt, hogy ez egy demó, mivel önálló részként kell tekinteni rá, amit jó lenne, ha hozzácsatolnának a Phantom Pain-hez, mert a rövidsége miatt mások ígyis-úgyis "ledemózzák". Számomra jó volt, megtette a kellő hatást, és az egyetlen negatívuma az, hogy nincs még itt a Phantom Pain.

 

9/10 (de csak azért mert nincs még Phantom Pain)

Megtekintések száma: 133 | Hozzáadta:: The_Reaper_CooL | Helyezés: 0.0/0
Összes hozzászólás: 0
Belépés

Üzenőfal

Hírek
«  Április 2016  »
HKSzeCsPSzoV
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Partnerek


(KIEMELT PARTNER)


Magyarítások Portál



The Gamers


RETRO_hun


RetroConsole
Games


Copyright The_Reaper_CooL © 2017Ingyenes honlapszerkesztő - uCoz