Nyitólap TRC's PlayGround Regisztráció

Belépés

Üdvözöllek Vendég | RSSVasárnap, 2017/09/24, 02:29
Főoldal » 2016 » Április » 15 » Metal Gear Rising Revengeance Demó Teszt
21:32
Metal Gear Rising Revengeance Demó Teszt

EREDETILEG EKKOR ÍRTAM: 2012-10-31 00:20:00

Kijött az MGR Revengeance demója, én pedig jó alaposan leteszteltem, hogy aztán írhassak róla nektek ezt-azt :D

Van egy menő játéksorozat, a Metal Gear, amiben ide-oda kell lopakodnunk, hatalmas bossfightokban kell résztvennünk és a többi. Ez mellett rohadtjó történettel is rendelkezik, és ez az egyik legnagyobb és legkirályabb játéksorozat a világon ÉS PONT. Mikor bejelentették, hogy egy újabb rész készül, amiben nem a korábbi részekben megismert Snake-et irányíthatjuk főhősként, hanem a Metal Gear Solid 2-ben is szereplő Raiden-t, akkor kissé furán néztek a rajongók. Még furábbak voltak akkor, amikor kiderült, hogy Raiden pont olyan lesz, mint az MGS 4. részében. Ott ugyanis egy Cyborg Ninja volt, aki villámgyorsan szétvágja mindenkinek a fejét, kezét, lábát, akármilyét, amit csak vágni lehet. Az pedig nagyon nem illik bele a sorozat névjegyévé vált lopakodáshoz. Így a rajongók nagyon elkezdtek hőbörögni, hogy "miféle dolog ez kéremszépen, hogy ilyet kell csinálni egy MGS játékban???", de pár dolgot elfelejtettek. Az első az az, hogy ez nem MGS, hanem MGR, ahol a főbb hangsúly az akción van, mert Raiden igazi pusztító gépezet, amivel lehet ugyan lopakodni, de minek, ha ilyen nagy hatalmunk van (és igen, a Dishonoredet lopakodva zúztam végig a nagy hatalmam ellenére, de az más tészta :D). A második az az, hogy ez egy Spin-Off, vagyis nem igazán kötődik a széria történetéhez, csak az ottani univerzumot és karaktereket használja. Végezetül pedig ezt a Platinum Games készíti Kojima bácsi felügyeletével, szóval nem lesz itten probléma. No de most ezen kisebb bevezető után hadd meséljek a demóról!

A demót azok kapták meg, akiknek megvan a Zone of the Enders HD Collection-je, és az mellé külön lemezen adták. Hogy nekem van-e ZoE-m? Nincs, nekem RGH-s X360-asom van (ami jobb mint a JTAG, ami annó régen volt :D), és azok tudnak trükközni ezt-és-azt. És mivel már kitárgyaltuk azt, hogy egy demót nem lehet lewarezolni, így nyugodtan játszhatok vele. Első körben azt kell megjegyeznem, hogy a menüje nagyon menő, és minden beállítást remekül találtam, úgyhogy neki is vágtam a kalandnak. Jött a kérdés, hogy "Akarsz-e Tutorialt nyomatni?", amire én Igennel válaszoltam. Bejött a Tutorial, rögtön a közepébe belevágtak: Most vagdosni fogunk, sokat. Az LT-t benyomva előjön a Blade mode, ahol így-úgy vághatok. A bal analóggal mozgatom a kamerát, tehát hogy hol vágjak, mi legyen a középpont, illetve a jobb analóggal vághatok olyan szögben, amilyenben csak akarok. És eddig minden okés volt, amíg elő nem jött az, hogy "Ha valamerre nyomod a gombot, Raiden oda emeli a kardját, elengedve az analógot pedig vág is vele". Leírva nem egyértelmű, így próbálom elmagyarázni, hol van itt a baj: Ha én fentről ketté akarom szelni az ellenfelet, akkor nem felfelé kell nyomnom az analógot, hanem LE. Ha balról akarom szétvágni, akkor JOBBRA kell nyomnom. Teljesen ellentétesen kell alkotnom, mert ha balra-fel akarok vágni, akkor jobbra-le kell nyomni az analógot. Meg lehet szokni, de roppant irritáló az, hogy fordítva kell gondolkozni ezzel az egésszel. Reméljük a teljes játékban már lesz Invertálási lehetőség, sokan kérik ezt, és full egyszerű lenne megoldani, ha mással nem is, de egy Title Update-tel.

A tutorialban amúgy szét kellett vagdosni pár kisebb lebegő kockát, utána tárgyakat, papírbábúkat...stb. Amelyik papírbábúnál túsz volt, azokat nehezen bírtam rendesen szétvágni, mivel bezavart a fordított vágási cuccos. Hamar vége lett a tutorialnak, és szinte semmit nem magyarázott el, csak azt, hogy hogyan vághatunk. Ennél több információt játék közben is kaphatunk, így ezt a részt teljesen feleslegesnek tartom.

Ahogy elindul a játék, kapunk egy kisebb háttértörténetet, amit a trailerekben is láthattunk már, hatezerszer lelőtték. Egy Sam nevezetű Cyborg, valamint az ő kisebb csapata kinyírnak egy afrikai elnököt, Raidennek meg leszedik a karját és kissé szétszedik a szemét is. Oksa, Raiden mérges lesz, erőt gyűjt, skilles lesz, menőbb ruhát szerez magának, és elindul, hogy megtalálja ezt a szervezetet, és kinyírjon mindenkit aki csak az útjába áll.

A videó végeztével kezdődik az igazi móka. Fel kell másznunk egy kisebb helyre, ahol egyből jön az első három ellenség. Ezeket tudjuk kisebb és nagyobb támadásokkal szétszedni, amik valójában nem vágják szét őket, csak ilyen csapásnak tekinthetők. Nem illúzió romboló, talán csak egy picit, viszont iszonyatosan látványos kombókat be lehet tolni ezáltal. Egyes ilyen trükköknél pillanatra be-beakadhat a játék, ami direkt van, és ekkor benyomva az LT-t beléphetünk Blade mode-ba. Ilyenkor az ellenségnél kijelződhet egy kisebb piros négyzet, amit ha szétvágunk rögtön kitéphetjük a gerincét. Hogy ez mire jó? Természetesen arra, hogy instantul HP-t, valamint Blade mode-ot kapjunk. Ugyanis akármikor nem lehet ide-oda vagdosni lelassított módban, annak újra kell töltődnie szép lassan, és egy bizonyos mérték után lehet csak beaktiválni azt. Ezzel a gerinckitépős cuccal viszont instant feltöltődik, ami mindenkinek jó, csak az ellenfélnek nem. Jah, a beakadásról jut eszembe: A játék stabil 60 FPS-sel fut, ami meg is látszik rajta, és sokat dob a hangulaton.

Miután kinyírtuk ezt a három ellenfelet, bejön egy újabb videó, eligazítás, satöbbi. Közben eszünkbe jut az is, amit az egyik csapattagunk mondott, hogy az ellenfelek bal karjában vannak információk elrejtve, mivel mindenki Cyborg. Így ha levágjuk a bal karjukat (nem szét, hanem le!!!), akkor kaphatunk belőlük EXP-t, pénzt, akármit, amivel fejleszthetjük Raident, újabb képességeket kaphatunk...stb. Persze ezt a demóban nem tehetjük meg, de láthatjuk, hogy hogyan is működik az, hogy begyűjtjük ezeket a dolgokat. Amúgy tudunk ilyen-olyan kombókat is nyomatni, de ki gondolná azt egy ilyen játéknál, hogy úgy kell trükközgetni, hogy körbe-körbe forgatjuk az analógot és mellé nyomjuk a nagyobb, erősebb támadást mint az ökör, vagy kétszer előre kisebb vagy nagyobb támadás, hátra-előre kisebb támadás...stb. Egyszerűen nem ugrik be ilyesmi egy játékból sem, max. a Mortal Kombatból, de az más tészta. Amúgy meg jók a trükkök, főleg, ha már megnézte az ember a listájukat az Interneten :)

Ezek után bejutunk egy kisebb épületbe, ahol ide-oda mászkálva egy ellenfél fölé kerülünk. Hogyha úgy játszunk, akkor lopakodva is elintézhetjük ellenfeleinket. Itt például mögé ugorva leszúrhatjuk őt, vagy fölé ugorva sokkal látványosabban szúrkálhatjuk meg. Poén, hogy ezután gyorsan Blade mode-ba belépve instantul szétvághatjuk a szerencsétlent, és még a gerincét is megkaparinthatjuk. A látvány meg a köbön van :D

Kilépve az épületből a szabadba jön az, hogy berakhatunk magunknak a DPAD FEL gombbal egy nézetet, ahol láthatjuk, hogy hol is rejtőznek az ellenfeleink, akár a falakon keresztül is (bár ebben se vagyok biztos). Így megtervezhetjük, hogy hova is fogunk menni. Raiden simán felfut az arra alkalmas falakon, könnyen az ellenfél mögé kerülve, de ha akarjuk, szétvághatjuk futás közben az oszlopokat, ami miatt szépen leesnek az ellenfelek a mélybe, vagy pont mellénk.

Itt van egy civil emberke is, akit meg lehet menteni, és a végén több Battle Pointot kapunk. Ezt nem tudom, mire jó, vagy csak értékelés a játék legvégére, vagy ez is vásárlós cucc, passz. A demóban nem derül ki. Jah, van olyan, hogy a karakterek beszélnek hozzánk, mármint ilyen holografikus kivetítővel, lásd Dead Space sorozat. Kissé irritáló, hogy a karakterek néha tátognak, de semmilyen szó nem hallatszik, vagy pont hogy csukva van a szájuk és közben beszélnek. Gondolom a japán szinkronra mozog a szájuk, de itt angolul beszélnek ugyebár, és nincs külön megcsinálva a lip-sync, csak ilyen előre felvett animáció. Kissé gáz a mai világban, de sebaj, úgyse nézzük őket annyira, inkább a messzeségbe tekintünk, vagy a feliratot bámuljuk.

Tovább menvén jön egy komolyabb ellenfél, egy Gekkou/Gekko/NagyDarabKétlábúMecha, akit jó sokáig kell püfölni, hogy kinyírhassuk. Van más módja is az elintézésének, méghozzá az, hogyha túl sokat ütlegeljük, valahol világoskékké válik, mondjuk az egész teste, mindkét lába, csak az egyik lába...stb. Az ilyen részét szét tudjuk vágni, így legvághatjuk az egyik lábát, középen kettévághatjuk és a többi. Ennek is kitéphető a gerince, ha sikerülne úgy elintéznünk. Legyőzése után lesz még egy halom ellenfél, két-három Gekkou, szóval elleszünk egy darabig. Van itt egy rakétavető is, és a címben kissé hazudtam, miszerint alaposan leteszteltem a demót, mivel ezt a raksivetőt egyáltalán nem használtam. Minek nekem rakétákkal szórakozni, ha lelassítom az időt és téliszalámira vágom a Mechákat? :D

Egy kis ajtón bejutva jön is a demóban található Bossfight, ahol egy robotikus láncfűrészes párducot kell legyőznünk. Jó, nem feltétlenül azt, de nekem ez jutott most eszembe, no :D. Ekkor jön az, hogy az első Gekkou harcnál kiírja, hogyan lehet hárítani az ütéseket, hogyan lehet Counter Attack-kolni, ellentámadni...stb, de nem ugrik be. Lehet én voltam az, aki egy kicsit benézte a dolgokat, de valójában ezt úgy kell, hogy nyomjuk az adott irányt, valamint a kisebb támadást mint az ökör. Hogy közben kell-e futni vagy sem, azt sajnos nem tudom. Amúgy ehhez kajakra fel kellett lépnem a Netre, hogy rájöjjek mi a szituáció, hogyan kell Parry-zni. De onnantól kezdve már minden simán ment (perszehogy, csak nyomkodni kell egy gombot, mint az ökör, mi olyan nehéz ezen? :D).

A Boss néha beküldött egy-egy kisebb ellenfelet, valamint egy Gekkout, utána viszont megfeküdt és elkábult. Itt lehet ütlegelni meg minden, de addig nem megy tovább a játék, amíg be nem nyomjuk az erősebb támadás és az elkapás gombot egyszerre. Ezt a Gekkouknál kijelezte mindig, itt viszont rá kell jönnünk, különben nem halad tovább az egész. A lényeg, hogy ezek után kb. semmit nem hagytam a robotból, apró cafatokra vagdostam. És itt véget is ért a demó.

Így a legvégén három dolgot tudok leszűrni, mint a nagy többség az Interneten:

1. A demó túlságosan rövid lett. Jó lenne több ellenfelet így meg úgy vagdosni, vagy valami, mert túl hamar le lehet játszani egymás után 20x is.

2. Ez a kardozás szép és jó, de jó lenne invertálni az egészet, mert egyes játékosoknak (pl. nekem) sokkal jobb lenne a rendszer. Megoldható, a kérdés csak az, hogy megoldják-e.

3. Bárki, aki szereti a Hack and Slash játékokat, vagy a Metal Gear-t egy kicsit is, az próbálja ki, mert KIB**ZOTTUL JÓ JÁTÉK. Ezt így most megmondom előre. Lehet, hogy Spin-Off, lehet, hogy "Ez már nem MGS", de sokkalta jobb lesz, mint pl. az a DMC-nek nevezett szutyok. Még játékmenetben is, főleg a 60 FPS-ével :)

 

Szóval lényeg a lényeg, hogy szerintem k**vajó lett a demója, és már alig várom a teljest, ami Februárban fog megjelenni. Addig is lezúzom a demót naponta 20x, és így meg úgy kísérletezgetek vele, valamint megpróbálom megszokni a kardozást, hogy a végén ha nem jönne ki az invertálást berakó patch, akkor is élvezni tudjam :)

 

Megtekintések száma: 72 | Hozzáadta:: The_Reaper_CooL | Helyezés: 0.0/0
Összes hozzászólás: 0
Belépés

Üzenőfal

Hírek
«  Április 2016  »
HKSzeCsPSzoV
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Partnerek


(KIEMELT PARTNER)


Magyarítások Portál



The Gamers


RETRO_hun


RetroConsole
Games


Copyright The_Reaper_CooL © 2017Ingyenes honlapszerkesztő - uCoz