Nyitólap TRC's PlayGround Regisztráció

Belépés

Üdvözöllek Vendég | RSSKedd, 2017/07/25, 11:40
Főoldal » 2016 » Április » 15 » Kisebb-Nagyobb játékok tesztje
21:11
Kisebb-Nagyobb játékok tesztje

EREDETILEG EKKOR ÍRTAM: 2011-10-01 00:58:00

Rég írtam, most írok, és játékokat is rég teszteltem, úgyhogy most letesztelek jópárat :D

Not Tetris 2

Hadd szögezzek le valamit így az elején: Ez nem Tetris. Legalábbis a neve ezt mutatja, és ha játszunk vele, akkor ez valamennyire igaz is (mondhatnánk, hogy „Dikk tényleg! :O”). A játék FULL egyszerű, legalábbis alapötletben. Tetris-ezni gondolom mindenki tud, aki meg netán nem, annak leírom: Vannak különböző formák, amik a képernyő tetejéről érkeznek be a pályára, és folyamatosan haladnak lefelé. Ezeket a formákat lehet forgatni 90 fokban jobbra vagy balra, és lehet gyorsítani a leérkezésüket. Amint leértek, vagy hozzáértek már meglévő darabokhoz, lefagynak és ott is maradnak. Négyzetes formájuk van, és ha egy sort teljesen megtelítünk velük, akkor az a sor eltűnik, és lejjebb mozdul az egész, ugyanis ha betelik a képernyő (tehát jó nagy tornyot építettünk a sok kis formából, és nem tűntek el), akkor vége a játéknak. Ez egy jó kis orosz puzzle-ügyességi játék, ami eléggé ismert. Manapság rengeteg variánsa van, és itt van ez, amiről most írok. Ez szinte teljesen ugyanolyan mint a jó öreg Tetris, annyi különbséggel, hogy fizika van benne, és bárhogy lehet forgatni a kis alakzatokat. „De akkor így hogyan fogok egy sort megtelíteni?”, kérdezhetitek. Itt úgy működik az egész, hogy minden sorban a pálya bal oldalán van egy érzékelő, ami jelzi hogy mennyire van tele az az adott sor. Lehet úgy is tele hogy 2-3 négyzetnyi üres hely van benne, mivel a sor sűrűségét veszi figyelembe. Nehéz elmagyarázni, de talán így már érthetőbb az egész, főleg ha a videót nézitek. És ekkor abban a sorban levágja a darabokat, ami akár azt is eredményezheti hogy félbevágja a formákat, és érdekes alakzatokat hagy maga után, amitől mégnehezebb a játékos dolga. Éppen ettől lesz mókás az egész :D

 

The Binding of Isaac

„Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy fiú, Isaac, és az anyukája. Isaac egész nap játszott a nappaliban, míg anyja nézte a TV-ben a Keresztény csatornát. Ez ment sokáig, míg egyszer Isaac anyja hallott egy hangot felülről. ’A fiad, Isaac korrupt lett lelkileg, meg kell szabadítanod őt mindentől ami korrupttá tehetné őt’, így szólt. Az anyja beleegyezett, és elvette Isaac minden játékát. A hang újra szólt: ’Isaac továbbra is korrupt, így be kell őt zárni a saját szobájába, távol a világtól legyen elzárva.’. Isaac anyja továbbra is engedelmeskedett az ’Úr’ hangjának, mikor utoljára szólalt meg: ’Ha te tényleg szeretsz engem, akkor áldozd fel a fiadat értem!’. ’Úgy lesz, Uram!’, szólt az anyja, majd egy konyhakéssel ment hogy végezzen saját fiával. De Isaac ezt szerencsére észrevette, és a szobája szőnyege alatt talált csapóajtón keresztül bement a pincébe. Olyan mélységbe, ahol ki tudja mi rejtőzhet…”. Ez a kissé beteges, morbid mese a játék története és Intro-ja. Ehhez hozzájárul a szintén beteges, morbid grafika amit a Gish és Super Meat Boy alkotóinak köszönhetünk, ugyanis ők csinálták ezt a játékot is. Nagyon meglepődtem ezen, mert nem tudtam, de amint megláttam az első képeket egyből nyílvánvalóvá vált, mint ahogy az is hogy ezzel nekem játszanom kell. Ki is derült minden a játékmenetből: Ez egy Roguelike elemeket tartalmazó felülnézetes lövölde véletlenszerűen generált pályákkal és egyebekkel. A célunk is adott: Meg kell küzdenünk 5-6 főellenséggel, végül Isaac anyjával, és így végetérhet a játék. Csakhogy ez nem ilyen egyszerű! Alapból Isaac a könnycseppeivel tud támadni, azt tudja kilőni a négy égtáj felé (átlósan csak trükkösen lehet). Ezen kívül képes bombákat lerakni, amivel új járatokat nyithatunk meg, vagy közelebb kerülhetünk az elzárt tárgyak egyikéhez. És ha sikerül felvennünk egy speciális tárgyat, azt a Q gombbal használhatjuk, és vagy felgyógyít minket, vagy valami egyebet csinál. Végezetül vannak spéci tárgyak, amiket a Space gomb lenyomásával tudunk használni, ezek egyfajta szupertámadások, mint amikor rengeteg bomba jelenik meg a képernyő véletlenszerű pontján, mindent felrobbantva. Isaac is felvehet különböző „sapkákat”, amivel fejleszteni lehet a képességeit. De hogy ne csak ezt írjam le, leírom én miket műveltem benne: Rögtön az első terembe belépve egy rakás s**r fogadott (szó szerint!), és legyek hemzsegtek körülötte, amik meg is támadtak. Ezek vagy köpködtek felém, vagy csak szimplán meg akartak csípni, esetleg ha sokáig lőttem őket kettéváltak. A következő terembe belépve kirobbantottam egy járatot, és azon keresztül bemenve találtam egy Upgrade-et: egy ruhafogast. Isaac átszúrta vele a saját szemét, amitől jobban sírt, így messzebbre tudtam lőni a könnycseppjeivel. Később ezt az Upgrade-et leváltotta az anyjának a szeme, amivel így már hátrafele is tudott lőni. Kellett is ez  a sok féreghez amik ide-oda mozogtak, és legyeket köpködtek ki magukból. Ahogy haladtam tovább a fejnélküli kisbabákon és a szétrothadt fejű, üres szemgödrű Isaac klónokon (amik legyeket hánytak), jött is az első főellenség, aki minden köhögésnél legyeket ontott ki magából. El is intéztem, de a következő pályán lévő csápos leszakadt fejek elintéztek. Ekkor teljesen elölről kell kezdeni a játékot, mindenünk elvész. Következő próbálkozásomnál pénzt is szereztem, amit a felakasztott árusoknál be lehetett váltani egy kártyára, ami elhasználáskor kiírta, hogy „You’ve got Balls of Steel!”, majd kaptam két pajzsos szívet. A következő teremben lévő nagyfejű Isaac-eket kinyírva kaptam egy csokis Upgrade-et, amivel csokis nyálat köphettem ki, és ha nyomvatartottam az egérgombot akkor nagyobb köpet jött ki Isaac száján, többet is sebezve az ellenfelekkel szemben. De az itteni Boss kinyírt, ez két hatalmas féreg volt, amik gyorsan mozogtak és mindent összes**rtak. Ennél többet sajnos nem tudtam játszani a játékkal, de gondolom ezen leírás segített minden olvasót ráébreszteni arra, hogy ez egy NAGYON beteg és morbid játék, de ezen kívül hihetetlenül jó és addiktív, főleg azzal a zenével ami alatta szól.

 

UnReal World

Ez egy sokkalta régebbi játék mint az előző kettő, de gondoltam megemlítem. Ez is egy Roguelike játék, ahol egy kitalált törzsi emberrel kell túlélnünk a vadont. Lehet mindenfélét csinálni, az építésen keresztül a vadászaton át a kertészkedésen keresztül a kannibalizmusig mindent. És hihetetlenül ki van dolgozva a játék! Kezdetben kell nevet adni a karakterünknek, majd ha ez megvolt, kiválasztjuk hogy milyen neműek legyünk, és hogy melyik törzsbe tartozunk. Van itt minden, kezdve az egyszerű törzsi emberekkel, a farmerekkel, a nomádokkal, a különböző indián-szerűekkel és egyebekkel. Aztán a statisztikáinkat is meg kell határoznunk, hogy mennyire vagyunk erősek, gyorsak…stb. Következnek a képességeink, amik olyan alapvető dolgokat határoznak meg, hogy tudunk-e inni rendesen a folyó vizéből, tudunk-e léket vájni a jeges tavon hogy horgászhassunk, tudunk-e úszni, tudunk-e faágakat letördelni a fákról és miegymás. Miután kiválasztottuk az alap történetünket (amik a kezdő környezetet és tárgyainkat befolyásolják), legenerálja a pályát, és ha megfelel, már játszhatunk is. No, EKKOR döbbennek rá sokan, hogy ez lehet nem nekik való játék. Alapból felülnézetben kezdünk a térképen, kitávolított kamerával. Tehát ha fákon van a karakterünk, akkor ott egy erdő van, ha hegy van ott, akkor inkább hegyes, dimbes-dombos helyen vagyunk, ha víz van akkor ott tényleg víz (vagy folyó) van és így tovább. Ha úgy döntünk hogy be akarunk közelíteni (sok figyelmeztetésnél megteszi automatikusan), akkor nyomjunk egy ENTER-t. Ekkor közelebbről láthatjuk a tájat, ahol minden körökre van osztva. Vagyis ha mi előrébb megyünk egyet, akkor lép a világ többi része is (ettől Roguelike ez is). Várhatunk vagy alhatunk, de ekkor csökken a statisztikánk, éhesebb, szomjasabb és fáradtabb lesz a karakterünk. Ami engem meglepett az az hogy mennyire durva a kidolgozása: Ha menedéket akarunk építeni, szükségünk lesz fára. Ahhoz hogy a fát kivághassuk, szükségünk lesz baltára. Ahhoz hogy a balta meglegyen, szükségünk van kőre és faágakra, illetve valamire amivel összekötjük ezeket (mondjuk állati zsigerek). De ehhez ki kell nyírni az állatokat, meg kell őket nyúzni és a többi. És hiába van meg minden, az is lehet hogy addigra túl fáradtak leszünk és már nem tudjuk rendesen megcsinálni ezt a baltát, végünk van. És ez még csak a kezdet! Tényleg rengeteg dolgot lehet benne csinálni, kevés lenne ez a blog is hogy leírjam részletesen mindet. Ezt tényleg ki kell próbálni hogy eldöntse hogy tetszik-e valakinek, mert az egy dolog hogy nekem bejön, de még bele kell tanulni nekem is.

 

Frozen Synapse

Egy pár megjegyzés így az elején: Néztem Kedd este, hogy van-e Humble Indie Bundle, mert azokat mindig megveszem, és nagyon szeretem őket. Nem volt sajnos, de másnap estére meg pont hogy lett. Jó poén volt, nagyon tetszett hogy az egyik nap néztem hogy nincs-e véletlenül, mire másnapra lett is :D. Igaz hogy csak egy játékot lehetett megszerezni (ezt), de attól függetlenül nekem kellett. Ki is volt írva akcióba, hogy ez mellé meg lehet szerezni a Frozenbyte Bundle-ös játékokat is, ha 5 dollárnál többet fizetek (máshol azt írták, ha összesen 5 dollárt fizetnek átlagban a felhasználók az adott platformon, az én esetemben Windows-on). Nekem mindegy, mert mindegyik játék megvan már, nem izgat ez az akció. Sokkal inkább izgatott az, hogy nem működött a Citromail-em. Az ÖSSZES létező többi Citromail-es címem, és az ismerősöknek a címei is mind működtek, CSAK az én egyetlen címem nem ment. K**vára tudtam értékelni, de szerencsére minden visszaállt a régi kerékvágásba, és újra működik minden (így laza 2-3 nap után), és így végre sikerült megszereznem ezt a Bundle-t is. És mostmár végre a játékról írok: Ez egy körökre osztott taktikai játék. Ha valaki játszott pl. a Laser Squad-dal, vagy az X-COM játékokkal, akkor tudja hogy miről beszélek, de úgyis elmesélem hogy mégis mi ez, mert én ilyen vagyok :D. Van egy csapatunk, amiknek meghatározhatjuk felülnézetben, hogy hova menjen, mikor merre célozzon, mikor guggoljon le, mikor álljon meg egyhelyben…stb. Megadjuk neki a lépéseket, majd egy gombnyomással megnézhetjük hogy hogyan is néz ez ki élőben nagyjából. Végigmegy a katona, jobbra céloz, ott egy ellenség, szétlövi, továbbmegy, leguggol a fedezék mögé, onnan is lő az ottani ellenségre és kész. Én ezt a parancsot adtam neki, de ő csak addig csinálja meg míg el nem kezd lőni az ellenségre, mivel csak 5 másodpercet láthatunk előre a jövőbe. Aztán ha úgy gondoljuk hogy megfelelően osztottuk ki a parancsokat, megnézhetjük élesben is. Ekkor már tényleg megtörténik az amit mi csináltunk, annyi apró különbséggel, hogy mostmár az ellenfél is mozog. Ez azért poénos, mert a tesztben egyhelyben áll, és csak következtetni lehet hogy vajon mégis milyen lépést fog tenni az ellenfél. Így derül ki az, hogy lehet hogy a tesztben a katonám odamegy, jobbranéz és lelövi az ellenséget, de az ellenség nem ott lesz, hanem máshol, és az az ellenség aki két teremmel odébb van előreront és hátbalövi az én katonámat. Bizony, itt nagyon át kell gondolni a dolgokat, már csak azért is mert a tesztelési fázisban lehet nyugodtan hibázni, de ha élesben telik le az az 5 másodperc utána az ami ott történt megtörtént, nem lehet visszavonni (illetve igen, kezdd elölről az egész küldetést). Ebben a játékban eddig 5 fajta egységgel találkoztam: Shotgun-os, Gépfegyveres, Mesterlövész, Gránát/Rakétavetős és Civil. Egyes küldetésekben a Civileket meg kell védeni. A játék úgy néz ki grafikailag, hogy van egy kékes pálya felülnézetben, és ott vannak falak sötétkéken. Amik világoskékek, azok nem falak, de akadályok, úgy mint ablakok, kerítések, fedezékek…stb. Mivel olyan Tron-os az egész megjelenítése, így ránk van bízva hogy mit-minek képzelünk. A katonáink is egyszerűen zöld színű katonák, az ellenség katonái pirosak, és a velünk lévő társaink (akiket a gép irányít) pedig sárgák. Lehet a játékban multizni is, de még nem volt alkalmam kipróbálni, és szinte biztos hogy pillanatok alatt kikapnék. Ez nem olyan játék amibe akárki csak úgy hopp beleugrik és aztán már játszik is, és azt hiszi hogy ő milyen profi. Ide rengeteg gyakorlás kell, türelem, és ami mégfontosabb: Taktika. Márpedig ha valakinek bármelyik is gondot okoz, akkor az már a cikk olvasásakor abbahagyhatja a játékot, mert nem kell elkezdenie. Ugyanis tuti hogy nem fog neki tetszeni.

 

TRAUMA

Mivel a Citromail késett, és így nem tudtam megvenni öcsémnek a pakkot azonnal (és magamnak se), így mikor megvettem öcsémnek a pakkot akkor láttam meg, hogy ezt a játékot adták hozzá bónusznak a Frozen Synapse mellé. Ez egy Flash játék, ami igencsak jól ki van dolgozva. A története arról szól, hogy van egy lány, aki autóbalesetet szenved, beveri a fejét és mindenfélét képzelődik. Ebben a Point and Click játékban minden valósághű, úgy készült el a játék hogy videókat és fényképeket készítettek, és azokra kattintgatva kell navigálnunk a pályákon. Több részletre van osztva a történet, és bármelyiket lejátszhatjuk bármikor. Én a legelső pályát röpke 3 perc alatt teljesítettem, de nem néztem szét eléggé. Ez inkább ilyen felfedezős játék, és van benne némi fantázia elem is (a csajnak enyhén traumája van, ha értitek mire gondolok). Point and Click játéknak egész jó, főleg ezek az átvezető animációk, és ahogyan meg van oldva az ahogyan közlekedünk a világban. Kicsit talán olyan az egész mint a Myst, bár azzal se játszottam túl sokat annó. A remek története és a gyönyörű kivitelezése miatt szinte bárkinek ajánlható, persze csak akkor ha bírjuk a drámai dolgokat, ugyanis így előreláthatólag lesz benne pár érdekes dolog, ami megmozgathatja az érzelmeinket. Majd kiderül…

 

Battlefield 3 (Multiplayer Open Beta)

Az egyedüli nagyobb játék a mostani bejegyzésben. Amikor annó megtudtam hogy lesz Battlefield 3, nagyon örültem neki, mivel a legelső részével, a Battlefield 1942-vel rengeteget játszottunk annó régen, és akár mostanában is játszhatnánk vele haverokkal. A második rész szintén nagyon tetszett, de a Bad Company-val alig zúztam valamit (annak is csak a bétájával annó, de túl kevés volt hozzá a gépem és akadozott mint állat). Most hogy van PS3-asom eléggé meglepetten tapasztaltam azt, hogy felkerült a béta, ráadásul bárki játszhat vele. Nem hittem a szememnek, de azért izibe leszedtem az egészet és felraktam, hogy aztán jót játszhassak vele. Előre szólok, hogy én a Battlefield-eket sokkal többre tartom mint a CoD részeket, kivéve a CoD 1. és 2. részét, mert azok még jók voltak. Ahogy elindítottam az egészet, egyből világossá vált, hogy csak egyetlen egy mód és egyetlen egy pálya van benne. A lényege is egyszerű: Vannak ilyen-olyan helyek, ahová a Támadóknak bombát kell lerakni, és fel kell robbantaniuk azokat, míg a Védők pont ezt akarják megakadályozni. Nincs HDTV-m, úgyhogy néha alig láttam hogy mi-merre-hány méter, de azért rájöttem hogy nekem most éppen mi a célom. Kiválasztva a mesterlövészt mint karaktert elindultam harcolni. Közben néztem a környezetet, hogy milyen csodálatosan néz ki ez a Frostbyte 2 Engine, és észrevettem azt is hogy ez EGYÁLTALÁN nem úgy néz ki mint az eddigi videókban. Vagy azért van ez mert nincs HDTV-m, ami nem hiszem hogy adna a grafikához, vagy azért mert egyértelműen konzolon játszottam. Márpedig a PC-s és PS3-as Battlefield 3 grafikája között igencsak nagy különbség van (mint ahogyan az látható ENNÉL A VIDEÓNÁL is). Persze ez nekem nem számít, én csak a játékot nézem, ami elég szépen ki volt dolgozva. A karakter néha-néha csúszkált ide-oda, mármint úgy hogy nem feltétlenül célzott pontosan előre, a mesterlövészpuskával például ide-oda célozva beközelített távcsővel egészen mókás volt az egész. És még Bug-okat is találtam! Elég volt lehasalnom az egyik dombnál hogy belássak a pálya alá. Jó, ez még egy kezdetleges béta, ilyenek előfordulhatnak, de úgy cirka 1 hónap múlva meg fog jelenni a játék, addigra meg csak kijavítják ezeket. Aztán mentem tovább, mikoris lelőttek. Előfordul ez is, mivel FPS-ről van szó. De hogy mindig lelőttek és én meg senkit az már kissé gáz. Nem, nem arról van szó hogy én lennék béna, mert én simán osztom a fejeseket MAG-ben vagy bármilyen más FPS-ben Autoaim nélkül. Itt arról van szó, hogy tetűmód laggolt a szerver. Ilyen haláleseteim voltak, hogy beugrott elém az ellenfél, szétlőttem a fejét, ő meg kifutott a másik ajtón, mire én HOPP leestem a földre és meghaltam, mert ő fejbelőtt 5-6 másodperccel ezelőtt amikor bejött. Jah, bocs, nemtudtaaam! Vagy az mikor hátbalőttek, megfordultam és beleeresztettem a fél tárat, felmásztam a metróra, átmentem a túloldalon, mire visszadobott oda amikor elkezdett rám lőni a gyerek és meghaltam, mert már akkor lelőtt. Oké, béta, laggol mint állat mert 20millióan vannak rajta, megértem, DE ENNYIRE MÉG SEMMI SE LAGGOLT!!! Hiába volt valami béta, vagy akármi, sose volt gondom ezekkel. És nem rossz a Netem se, szóval ez se kifogás. Most persze jöhet az a szöveg hogy „No, a PSN azért nem jó, mert ingyenes, és ez látszik azon hogy minden játék ami Neten keresztül megy laggol mint atom.”, de ez nem igaz. Volt az Uncharted 3 béta, simán ment laggolás nélkül, és ugyanez igaz a Resistance 3 multis bétájára is. Jöhet a következő szöveg, hogy „Hát ez azért van mert ez a Battlefield 3, sokkal több erő kell hozzá mint a másik két említett játékhoz.”. Akkor én megemlíteném azt is, hogy a MAG c. játék, ahol 256 fő zúzza egymást agyba-főbe akár 5x-6x ekkora pályákon, EGYÁLTALÁN nem laggol! Hol a probléma? Ott hogy ez még kezdetleges, és ezért van az hogy szinte senkit se tudok se lelőni, se megközelíteni, mert mindig én húzom a rövidebbet az akadozásoktól. Márpedig így nem éri meg játszani vele. Viszont elismerem, hogy a Battlefield 3 jó játék lesz ha megjelenik, és ha később lesz hozzá erős gépem, akkor azon fogok vele játszani (merthogy ezt az FPS-t kivételesen nem konzolon akarom zúzni).

 

Ennyi lett volna ez a „rövidke” beszámoló. Majd még úgyis jelentkezem újabbakkal, de előtte le kell zúznom a Demon’s Souls-t… MÁSODSZORRA. Hogy miért nem számoltam be arról hogy lezúztam már egyszer? Azért, mert két befejezése van, ami lehet nem tér el sokban egymástól, nemtudom, de majd meglesem. Csak akkor fogom ténylegesen úgy venni hogy „Igenis lezúztam”, ha sikerült másodszorra is. Úgyhogy ismét megyek vissza Boletaria-ba :D

Megtekintések száma: 31 | Hozzáadta:: The_Reaper_CooL | Helyezés: 0.0/0
Összes hozzászólás: 0
Belépés

Üzenőfal

Hírek
«  Április 2016  »
HKSzeCsPSzoV
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Partnerek


(KIEMELT PARTNER)


Magyarítások Portál



The Gamers


RETRO_hun


RetroConsole
Games


Copyright The_Reaper_CooL © 2017Ingyenes honlapszerkesztő - uCoz