Nyitólap TRC's PlayGround Regisztráció

Belépés

Üdvözöllek Vendég | RSSCsütörtök, 2017/07/27, 03:38
Főoldal » 2016 » Április » 15 » God of War Ascension - Lezúzva!
21:38
God of War Ascension - Lezúzva!

EREDETILEG EKKOR ÍRTAM: 2013-03-30 23:51:00

Kratos legutolsó (biztos???) kalandját sikerült lezúznom, és most beszámolok nektek az élményeimről.

Legelőször is hadd köszönjem meg Bona barátomnak, aki beszerezte nekem a játékot, az ő segítsége nélkül nem vihettem volna végig ezt az epikus kalandot. Köszönöm, Bona! ^^

És most nézzük a játékot: A játék HATALMAS! :D. Jó, ezt gondolom mindenki sejthette, de kezdjük hát a véleményezést. A történet kissé fura, mivel úgy kezdődik, hogy Kratos le van láncolva, és épp egy kedves hölgy, Megaera próbál belénk jómodort nevelni. Miután alaposan lezúzzuk őt, Kratos elgondolkozik azon, hogy hogyan is jutott el idáig…

…itt indul be a történetünk, visszautazunk egy kicsit az időben gondolatban, és így meséli el nekünk a játék az elmúlt 2-3 hét eseményeit. Kissé érdekesen hatott rám ez az in medias res kezdés, de sebaj. A játékban a szokásos irányítás megmaradt, pontosabban egy kisebb változtatáson esett át a harcrendszer. A kör gombbal most nem elkapjuk az ellenfeleinket, hanem elrúgjuk őket, ha el akarjuk őket kapni, kivégezni, akármi, azt az R1 gombbal tehetjük meg. Sőt, az R1 gombbal itt olyat is csinálhatunk, hogy belelökjük egyik ellenfelünkbe a láncos fegyverünket, lefogván őt, míg a másik fegyverünkkel vígan hadonászhatunk a többiekre, netán lefogott társukra. Ez nagyon poénos játékelem, főleg, hogy a lefogott ellenfeleket lesebezve automatikusan kivégezzük őket. Igen, nem a Kör gombbal kell kivégezni, az R1-gyel, amivel most újabb, ideiglenes fegyvereket is szerezhetünk. Hogyha az ellenfeleknek pajzsuk van, dárdájuk, hatalmas kardjuk vagy kalapácsuk (vagy a pályán szétszórva találunk ilyeneket), akkor azt felkaphatjuk, és a Kör gombbal használhatjuk. Egyéb ilyen változtatáson még a kivégzések is átestek. Nem elég megfogni az ellenfelet, gyors gombokat benyomkodni, itt már támadni kell őket. Hadd magyarázzam el jobban: Jön egy nagyobb ellenfél, akit a földre terítünk vagy lefogunk, és ekkor a Négyzet vagy Háromszög gombot kell nyomkodnunk, hogy folyamatosan támadjuk és sebezzük őt. Időközben ők is megpróbálnak megtámadni, félrelökni, ami elől mi kitérhetünk a jobb analóggal. Érdekes játékelem, jobban belerak minket az akció közepébe.

Hogy egy kicsit a történetről is meséljek: Kratost a Fúriák támadták meg a játék elején, de miért? Azért, mert megszegte az Árésznak tett esküjét, és a Fúriák igazi bosszúálló teremtmények. Ha valaki megszegi az esküjét, főleg, ha azt egy Istennek tette, akkor ők szépen megbüntetik az illetőt, bezárják a legelső bűnösből készült testébe (mivel egy hatalmas titán volt a kedves), és ott hagyják meghalni, vagy megkínozzák. Kratos is így jutott ide, de előtte átélhetjük azt, ahogyan a Fúriák üldözik őt, illúziókkal kísértik, no és persze azt is, hogy Kratos megint legyilkolja a fél világot, miközben Delphibe megy az orákulumhoz, hogy megkérdezze, mit tegyen. Sok változatos főellenség található a játékban, akik mind nagyon jól néznek ki, de ez nem mondható el a kisebb ellenfelekről. Ezt úgy kell érteni, hogy van össz-vissz 6-7 különböző ellenség, és ezekből vannak tüzes, villámos, jeges…stb változatok. Jó, nem azt mondom, hogy a többi God of War játékban többfajta ellenfél lett volna, de én úgy emlékszem, hogy sokkalta változatosabbak voltak. No mindegy…

A változatosság a fegyverzetünket se érinti túlságosan. Van ugyanis Kratos két hűséges pengéje, amit már a játék elején Árész tüzébe mártva tüzes kardokként használhatunk. Idővel szerezhetünk egyéb újításokat is, mint például fagyos pengéket, áramos pengéket…stb, de új fegyvert sosem. Arra ott vannak a korábban eldobhatóak. De ez mitől jó, hogy a fegyverzetünk X elemmel sebez? Arra, hogy bizonyos ellenfelek jobban sérülnek ettől-attól, sőt, ha mondjuk faggyal győzzük le az ellenfelet, akkor manát kapunk belőle. Jah, a mana: Itt is fel lehet fejleszteni a fegyverzetünket, és itt most egyedi módon ha új varázslatot akarunk, akkor legalább kettes szintűre kell fejleszteni az adott fegyót. Máskülönben csak az alap robbantós varázslatot használhatjuk, és nem használhatjuk mondjuk a hóviharos képességét a fagyos pengénknek. A harcok során ha eltaláljuk az ellenfelünket, jobb oldalt alul feltöltődik egy csík, a Rage mód, ami ha maxon van újabb támadásokat kapunk, nagyobbakat sebzünk, sőt, kapunk egy Rage támadást, amivel nagyot rásebezhetünk az adott elemmel egy ellenségre. Tehát a hagyományos Rage módnak vége, Rage támadás van és kész. Érdekes megoldás, ami így a fejlesztésre kényszeríti a játékost, de én ebben egy kicsit azt láttam, hogy kifogytak az ötletekből a készítők. Jah, igen, a kivégzések rendkívül változatosak és brutálisak lettek, mint mindig.

Ez persze egyáltalán nem igaz a helyszínekre, hogy azok ne lennének változatosak. Rengeteg változatos helyszín van, érdekes játékelem-beli újítások (kis spoiler: Szinte mindegyik valamilyen időmanipulálós puzzle-lel van ellátva), viszont itt is akadt olyan, ami szemet szúrt: Túl könnyűek a mászkálós részek. Mármint a falakon mászkálósak, mert régebben oda mászhattam, ahová akartam, itt viszont fix helyekre lehetett ugrálni, és nem mászhattam visszafelé. Kissé lekorlátozták így az ide-oda járkálást, de sebaj. Azt be kell, hogy valljam, hogy két logikai résznél elakadtam, ami eddig egyetlen God of War-nál nem történt meg. Azt is bevallom, hogy az egyiknél azért, mert ott volt előttem egy kapcsoló, amit valamiért 5-10 perc után se vettem észre. És ez nekem fájt fizikailag :D

Rendben van, akkor legalább a játék grafikája jól néz ki, nem? Dehogynem, nagyon is rendben van, az utolsó főellenség kinézete még most is erősen bennem van. Rég láttam olyan ellenséget, akire ha ránézek nyomot hagy bennem félelmetes kinézetével. Nem féltem, ahogy ellene harcoltam, de magával ragadott a kinézete, és ez itt a lényeg. Ami még bennem maradt az az, hogy RENGETEG helyen volt olyan, hogy grafikailag hibás volt a játék. Megyek, és eltűnnek a tárgyak körülöttem. Nem azért, mert akadályoznának a látásban vagy ilyesmi, volt, hogy olyan tűnt el, amire rá kellett ugranom, hogy tovább juthassak, itt kicsit keresnem kellett, merre kell továbbmennem, mire sikerült ráugranom a láthatatlan platformra. Máskor a pálya tűnt el a fejem felett csak úgy, belátván a többi szakaszt. Nem is értem, hogy ilyen hogy történhet meg egy PS3-as játékkal, hacsak nem haldoklik a PS3-asom röpke 2 év használat után… Adtak is ki javításokat, de ebben az érdekes az volt, hogy legyengítették a szörnyeket a 28. fejezetben (30 fejezetes a játék amúgy), mert sokan nem tudták legyűrni őket. Én elsőre lenyomtam őket a patch-csel, pedig szívesen megnéztem volna, hogy mégis milyen nehezek voltak alapjáraton. A lényeg, hogy lezúztam a játékot és kész :).

És most jön a kérdés: Mitől tűnt úgy az egész egyjátékos mód, mintha kissé könnyebb lenne, mintha kissé sablonos lenne, le lenne egyszerűsítve mind ellenfelek, fegyverek és egyebek terén? Nem azért, mert kivágták a játékból a klasszikusnak számító dugós minijátékot (igen, jól olvassátok, az eddigi összes részben megtalálható szex minijátékot kiszedték, van rá az elején egy utalás, de ott ki is fújt), hanem azért, mert bekerült a játék sorozatába először többjátékos mód. Pontosan! Többjátékos mód került be a God of War-ba!!!

Sokan azt mondták, hogy ez a többjátékos mód nem az igazi, nagyon össze van csapva, bénácska…stb. Én csak a bétával játszottam, a teljessel még nem. Azt mindenesetre elmondhatom, hogy a játékosok 80%-a azt se tudja, hogy hogyan kell játszani a játékkal, a pálya nem eléggé változatos, a képességek szinte ugyanazok. Tehát fogták magukat a készítők, és szerintem úgy voltak vele, hogy elkezdték csinálni az új God of War játékot. Csinálgatták, csinálgatták, aztán jött az ötlet, hogy „Mi lenne akkor, ha lenne benne Többjátékos mód?”. No, itt gyorsan összecsapták a többjátékos módot, majd a végén alig foglalkoztak az egyjátékos móddal, és oda is a legegyszerűbb dolgokat pakolgatták bele (gondolok itt a fegyverekre és az ellenfelekre).

 

 

Összességében nem rossz játék, bármilyen God of War rajongónak ajánlom, még akkor is, ha egy kicsit utána húzzák a szájukat, hogy „Nem lett ez annyira jó, mint a többi rész”. Nem bukta, messze áll tőle, de nem is tökéletes. Arra ott van bármelyik másik rész.

Megtekintések száma: 74 | Hozzáadta:: The_Reaper_CooL | Helyezés: 0.0/0
Összes hozzászólás: 0
Belépés

Üzenőfal

Hírek
«  Április 2016  »
HKSzeCsPSzoV
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Partnerek


(KIEMELT PARTNER)


Magyarítások Portál



The Gamers


RETRO_hun


RetroConsole
Games


Copyright The_Reaper_CooL © 2017Ingyenes honlapszerkesztő - uCoz