Nyitólap TRC's PlayGround Regisztráció

Belépés

Üdvözöllek Vendég | RSSHétfő, 2017/11/20, 06:47
Főoldal » 2016 » Április » 15 » FUSE Demó - TRC véleményével
21:41
FUSE Demó - TRC véleményével

EREDETILEG EKKOR ÍRTAM: 2013-05-08 19:34:00

Megjelent a FUSE c. játéknak a demója, kipróbáltam, és elmondom, hogy mit gondolok róla.

Egy kis háttértörténet: Még annó réges-régen az E3-mon bejelentettek egy játékot, aminek a címe Overstrike volt. Akit érdekel, az ITT nézhet róla egy trailert. Annyira azért nem éri meg, mert habár a videó roppant mód hangulatos, a játékot azóta "kissé" átdolgozták stílus-ügyileg, történetileg és a többi, de mondjuk úgy, hogy a lényeg megmaradt. Így lett ebből a játékból a FUSE.

Nos a FUSE egyáltalán nem olyan hangulatos, vicces, poénos...stb, mint a fentebb látható trailer. Kiszedték a viccesebb jeleneteket, a karakterek komorabbnak néznek ki, mondjuk úgy, hogy sokkal komolyabb lett az egész játék. Ami szép és jó, de úgy tűnt, hogy olyan játékot kapunk kezdetben, ahol jól el lehet ökörködni a haverokkal a jól megszokott Insomniac kütyükkel (akik híresek arról, hogy minden játékukba valami érdekes fegyvert raknak bele). A kütyük megmaradtak, de a játék tényleg más lett (nem győzöm hangsúlyozni...). Mennyire más? ENNYIRE.

Oké, tudom, ez csak egy videó, de a videóból is tisztán látszódik, hogy kevésbé poénosabb (azért vannak még benne), sokkalta durvább, akciódúsabb...stb. Hát igen, ez van akkor, ha az Electronic Arts lesz a kiadó... De félreértés ne essék, a játék így is jó, csak sokan (köztük én is, ha nem esett volna még le) jobban örültünk volna egy poénosabb játéknak.

Szóval a demó. Kezdjük a legdurvább dolgokkal: Mikor beléptem először, szépen berakott engem egy meccs kellős közepébe, ahol a többi játékos nem tudta, hogy hogyan is kell továbbjutni, ott szenvedtek vagy 5 percen keresztül, mire az egyikük rájött a megoldásra. Én csak akkor léptem be a pályára, honnan tudhattam volna, hogy merre kell menni... De amint odaléptek ahová kell, hopp, végetért a pálya, és megköszönték, hogy zúztam a demóval, viszont mindjárt jön egy überebb pálya. Köszi... Nem lehetne a pálya legelejére rakni engem, ha már a Custom Match opciót választottam és nem a Quick Match-et? Mindegy, mert amint betöltődött a következő pálya, utána SEMMI hang nem volt. Elszállt a hang, és csak akkor jött vissza, ha visszaléptem a főmenübe (amit rögtön meg is tettem).

Gondoltam ismét megpróbálkozom játszani, így egy Custom Match-csel megint beléptem a játékba. Oké, semmi probléma, már csatlakozok is! Épp egy épületet mutat a játék, kiírja, hogy mi a főbb küldetésem, mit kell csinálni, közben a többiek lövöldöznek. Oké, biztosan tölt még a játék, és nem tudja, hogy kinek a helyére rakjon be... gondoltam, mikor HIRTELEN jelzi a játék, hogy lőnek rám. Rám? Dehát egy épületet látok madártávlatból, semmi karaktert vagy irányítható objektumok! Ekkor hirtelen elszürkült a kép, és jelezte a játék, hogy a karakterem a földön van, haldoklik, és valakinek fel kell segítenie. Ergo hibás volt a kamera, és semmit se láttam, játszhatatlan volt a játék.

Itt ki is léptem szépen, és jól el is könyveltem magamban azt, hogy még egy demót se voltak hajlandóak letesztelni, és így kiadnak a Netre. Sebaj, várok 1-2 órát, kijavítják mindezt, és akkor majd újra nekilátok. Ezt is csak elméletben gondoltam, ugyanis semmilyen Patch nem jött ki a játékhoz, de attól függetlenül tudtam játszani egy kört Online, valamint kipróbáltam az összes játszható karaktert. Tehát kb. innentől kezdődik a tényleges véleményezés:

A demóban két pályarészt kell lenyomni, amik között állítólag 15 perc található. Pár videót és egyebet kivágtak belőle, hogy ne legyen annyira spoileres (mint demó, ugyebár), és kb. ennyi is volt. Nagyjából 15-20 perc alatt le lehet játszani, attól függően, hogy a többi játékos mennyire ügyes melletünk.

Egy kicsit azért a történetről is írok: A FUSE története az, hogy a közeljövőben van egy csapat, akiket csak Overstrike 9-ként ismerünk (ismerős, ugye?). No, ők harcolnak a gonosz Raven Corporation-nel, akik rossz célokra akarják használni az évekkel ezelőtti űrből (űrlényektől?) származó anyagot, a Fuse-t (innen a játék neve). És ennyi volt rödiven, tömören, és mi az Overstrike 9 csapat négy tagja közül egyet irányítunk (egyjátékos módban szinte bármikor válthatunk a tagok között), méghozzá TPS nézetben, és lőjjük a rosszarcúakat. A tagok között ott van a vezetőjük, Dalton Brooks, akinek a fegyvere képes egy pajzsot kivetíteni maga elé, ami felfogja a lövedékeket, viszont mögüle ki lehet lőni a csapattársainknak. A pajzs amúgy magába szippantja az ellenség lőszerét, és képesek vagyunk közelről "lökni" egyet vele, amitől szétdurrannak a csúnya bácsik. Második tagként ott van Naya Deveraux (vele voltam a legtöbbet, de nem olyan értelemben XD), ő képes láthatatlanná válni, valamint olyan gépfegyvere van, ami miniatűr feketelyukakat tud létrehozni. Ezt úgy kell érteni, hogyha sokszor lövünk rá egy ellenségre, akkor beborítja őket ilyen sárgás anyag. Ha túl sok lesz rajta a sárgás anyag, akkor hopp, keletkezik egy feketelyuk, ami beszippantja őt (vagy akár a mellette lévő társait), és kisebb robbanással megszűnnek létezni. Van még egy női karakterünk, Isabelle "Izzy" Sinclair, aki gyógyító gránátokkal... nos, gyógyítja a csapattársait, a fegyverével pedig kristályosítja az ellenfeleket. Olyan, mint Naya fegyvere, csak nem feketelyukként tűnnek el az emberek, hanem felrepülnek az égbe egy pár tizedmásodperc erejéig, majd kristályok borítják be őket, és felrobbannak apró darabokra. Akár egyszerre több katonát is kristályosíthatunk, ezáltal egy egész hadsereget kivégezve. Végezetül van még egy néger bácsi is, Jacob Kimble, akinek egy érdekes tüzes számszeríja van. Ezt képes távcsöves módban is használni, gyakorlatilag olyan ő, mint egy mesterlövész. A különbség csak az, hogy érdemes minél több ellenfelet eltalálni, nem feltétlenül fejen, mert ígyis felszúrhatja őket az izzó lövedék a falakra, ha pedig nem, akkor beborítja őket egy narancssárgás anyaggal, amit a másodlagos lövéssel begyújthatunk. Ezért van az, hogy mindenkire csak úgy véletlenszerűen rálő, majd azok egyszerre kigyulladnak és elporladnak. Menő!

Ennyit a karakterekről, nézzük a demót és a játékmenetet. A demó első pályáján egy hangulatos bevezető után fel kell másznunk ilyen hegyoldalon, jó kis interaktív rész volt, tetszett. Aztán jött az a videó, aminél annó beállt nekem a kép és csak az épületet láttam. Most végre tudtam, mi következik: Egy nyílt udvaron, sok rácsos ketrec, hatalmas csővezetékek és egyebek között kellett lelőni jó sok katonát. Az Online társaim jól játszottak, de már megint úgy éreztem, hogy egyedül én tudok játszani a játékkal (azelőtt egyáltalán nem zúztam vele, megnéztem az irányítást és kb. ennyi volt, senkire és semmire nem lőttem). Miért van az, hogy sok ember ennyire béna? Nem számított, mert aprítottam az ellenfeleket, fedezékbe vonultam (mert az manapság 1000%, hogy kell egy TPS-be ugye), közelről leszedtem az ellenfeleket (Naya-val láthatatlanul könnyű ilyet csinálni, gondolhatjátok), és vagy 60x felsegítettem a haverokat. Egy idő után tovább jutottunk, és le kellett kapcsolnunk az áramot egy helyen, hogy felmásszunk a szellőzőkbe. Lenyomtuk, majd felmásztunk a csöveken, ami jól látható helyen van (emlékeztek arra, mikor írtam, hogy 5 percen át el voltak akadva a játékosok? Nos ITT akadtak el, nem látták a csöveket, amin fel kell mászni.........)

Ééééés itt vége a demó első felének. Oké, de jön a következő, ami állítólag 15 perccel az előző rész után játszódik. No, ez érdekes volt, mert jött két nagy robot, és az egyiknél Minigun, a másiknál lángszóró-szerűség volt (tudott az mindenfélét lőni, furcsa volt, Insomniac-féle fegyverek, tudjátok :D). Mikor kinyírtuk az egyik robotot, az még ide-oda tántorgott, és PONT ekkor állt mellé a másik, így a tántorgó robot a robbanásával ("úgy halt meg") felrobbantotta a másikat is. Egyből gondoltam, hogy: "Mi van akkor, ha a robotok fegyverét elvehetnénk?". Eltűnt a füstfelhő, és ott a fegyverük!!! Nah, én is, és egy másik játékos is felkaptunk egy-egy fegyvert (enyém lett a lángszóró), és már mentünk is tovább, jó lassan (női karakter fog egy két méteres nehéz fegyót, persze, hogy lassan megy). Végigmentünk ilyen folyosón, mindenütt hullák, nem spoierkodok, majd kijutottunk a szabadba ismét. Jön egy videó, majd megint ki kell nyírni egy halom ellenfelet, DE!!! A videó után elejtettük a fegyvereinket, amik egy rácsos ajtó mögött voltak (ahol a videó elején álltunk), és nem tudtunk érte visszamenni. Mi értelme volt megszereznünk az überbrutálhaxor fegyókat, ha nem tudjuk használni??? Azt ne mondjátok, hogy csak azért szerezhettük volna meg, hogyha az egyik robotot hamarabb nyírjuk ki korábban, akkor a másikat könnyebben elintézhetjük az ő fegyverével, mert ez így nagyon gáz és hülyén hangzik... Nem lehet csak erre jó!

No de mindegy is, mivel itt volt egy ellenfél, aki képes volt gyógyítani a többi ellenfelet, de hamar legyűrtük, tovább jutván egy hídon pedig két-három ellenfelet kinyírtunk, jött egy helikopter, jött egy csúnya repülő akármi (űrlény-technológiás repülő, no), és az szétlőtte a helikoptert, és itt végetért a demó. Szerintem nagyon rövid volt, tudomáson szerint nincs Hard fokozat, pedig örülnék neki (mondjuk csak akkor, ha azok akikkel tudok játszani azok is tudnak játszani, nem csak én...).

Ennyi lett volna a FUSE demója. Annyit mondok így előre, hogy ez a játék jó lesz, és érdemes is megismételni a játékot, tehát többször lezúzni, mivel vannak képesség-pontok, amiket képességekre tudunk beváltani (például többet sebzek ha láthatatlan vagyok, több ideig lehetek láthatatlan, a feketelyukkal több ellenfelet szippanthatok be...stb), valamint más karakterekként külön fejlődünk, és más játékélmény nyújtanak (de csak részben). Viszont Singleplayer-ben nem hiszem, hogy olyan sokat érne, ezt kötelező többjátékos módban játszani. A játék nem lesz PC-re, pedig simán kijöhetne (mint száz más játék is), így vagy PS3-ason, vagy X360-ason kell játszania annak, akit egy kicsit is érdekel a játék. A története elmegy, a játékmenet a szokásos, viszont az érdekesebbnél érdekesebb fegyverek, azok használása és egyebek viszik majd el a játékot a hátán. Hogy mennyire az majd kiderül, mindenesetre remélem, hogy lesz benne System Link, mert nem játszanék sűrűn olyan játékkal, aminek leállítják a szervereit 1-2 év után. Márpedig ez a játék sajnos könnyedén erre a sorsra juthat, ha rosszul sikerül...

Megtekintések száma: 85 | Hozzáadta:: The_Reaper_CooL | Helyezés: 0.0/0
Összes hozzászólás: 0
Belépés

Üzenőfal

Hírek
«  Április 2016  »
HKSzeCsPSzoV
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Partnerek


(KIEMELT PARTNER)


Magyarítások Portál



The Gamers


RETRO_hun


RetroConsole
Games


Copyright The_Reaper_CooL © 2017Ingyenes honlapszerkesztő - uCoz