Nyitólap TRC's PlayGround Regisztráció

Belépés

Üdvözöllek Vendég | RSSPéntek, 2017/09/22, 07:12
Főoldal » 2016 » Április » 15 » Duke Nukem Forever lezúzva!!!
20:58
Duke Nukem Forever lezúzva!!!

EREDETILEG EKKOR ÍRTAM: 2011-06-16 11:10:00

14 év után eljött végre a történelmi pillanat, aminek én is részese voltam. Megérte?

NANÁ HOGY MEG! :D

Annó réges-régen, mikor még csak "486-os" számítógépem volt, átjött hozzám egyik ismerősöm, és hozott nekem pár játékot. Az egyik az a Duke Nukem 3D volt. Nemtudtam semmit se róla, lévén hogy 9 éves voltam és nemsűrűn tájékozódtam a videójátékok iránt. Megfelelt nekem a Prince of Persia 1, a DooM 1, és a NES, rajta a Contra-val. Aztán ahogy elindítottam a játékot egyből láttam hogy ez nagyonis jó móka! Megyek egy kigyúrt, laza csávóval, akiért futkosnak a nők, és szétrúgom pár idegen p**sáját. Volt benne minden ami a DooM-ban is, de ez mégis különb volt. Sokkal szebben nézett ki, kidolgozottabb volt a világ, mert majdnem mindent lehetett használni. Még billiárdozni is lehetett benne! És persze jó hosszú volt, változatos, miegymás. Miután lejátszottam, egy kedves képernyő fogadott: "Hamarosan jön a folytatás!". Nemsűrűn foglalkoztam vele, volt elég játékom amivel játszhattam, de ettől függetlenül én vártam. Aztán az egész valahogy feledésbe merült, és mikor bekötöttük az Internetet 2003-4 környékén, akkor kezdtem el mindenfélét nézni. Azóta lejátszottam PS1-esen a Duke Nukem - Time to Kill-t, a Land of the Babes-t és még a Manhattan Project-et is, de egyéb Duke játékkal nem találkoztam. Erre láttam a híreket, hogy "Készül a Duke Nukem Forever!", és sok jó videót. Persze pár nap vagy hét vagy hónap után mindig az jött hogy "Elhalasztották; Nem jelenik meg; Kamu a trailer...stb". Mindenki leszólta, hogy ez SOSE fog megjelenni, és már szállóigévé vált az a mondat amit a készítők sokszor említettek, mikor megkérdezték tőlük hogy mégis mikor jelenik meg a játék. "When it's done", "Majd ha kész lesz". George Boussard bácsi még azt is mondta, hogy "Majd ha a disznók repülnek!". Eme kijelentése után majd 1-1 és fél évvel Twitterre kirakott egy képet, aholis disznók repülnek. Mindenki csak találgatott, hogy ez most szórakozás vagy sem, végül kiderült, hogy a Gearbox átvette a 3DRealms-tól a fejlesztést, és IGEN, meg fog jelenni a játék. Meg is jelent pár nappal ezelőtt, és én játszhattam ezzel a történelmi játékkal, amit majd 14 éve jelentettek be, és 12 éve fejlesztettek, vagy valahogy így.

Ezen "kis" bevezető után nézzük magát a játékot! A története az eléggé egyszerű: Duke éli megszokott életét, amikoris az idegenek megzavarják őt. És mivel az emberek felnéznek rá, mivel ő mentette meg a Földet annó régen az idegenektől, most is megkérik őt hogy segítsen. Nemkell itt sokat dramatizálni meg egyebek, itt menni kell és lőni. Úgy kezdődik maga a játék, hogy Duke egy stadionban van, ahol meg kell ölnie a Cycloid Emperor-t. Amint kinyírtuk kiderül hogy ez tulajdonképpen egy videójáték volt, amivel a videójátékon belül játszottunk (Inception? :D). Közben Duke-ot két csaj kényezteti, majd egyikük meg is kérdezi: "Nah és milyen a játék Duke? Jóvolt?", mire szőke hercegünk megjegyzi: "12 kib**zott év után annak kell lennie!!!". És az is!

Játékmenetben nemtudom mit mondjak róla. Sok idő eltelt az előző rész, a Duke3D óta, és én ahhoz hasonlítottam. Ugyebár ez egy olyan játék aminek legalább 12-10 évvel ezelőtt kellett volna megjelennie, ezért én így is kezelem, mint egy régi játékot, amit csak most adtak ki, vagy most játszottam vele több év után (olyan ez mint a "Pokolba taszítva" c. horrorfilm, amiről azt mondták, hogy "VÉGRE egy jó, régies hangulatú horrorfilm!", holott azt már 94-95-ben megírták, és csak nemrég csinálták meg. Szóval egy régi film amit most készítettek el, no). Tehát én nem azt vártam a játéktól, hogy majd telelesz 60 millió scriptelt jelenettel mint a CoD, nem vártam azt hogy a Cryshit-et bealázza grafikailag (de játékmenetileg igen), és nem vártam azt hogy forradalmi lesz. De hogy JÓ lesz, és hogy adja a Duke Nukem-es hangulatot, azt már tudtam, mivel nagy Duke Nukem fan vagyok.

A régebbi játékokban olyan dolgok voltak, hogy "Szerezz meg XYZ tárgyat hogy továbbjuthass", főleg ilyen kulcsokra és kártyákra vonatkozott ez. Ezt kivették ebből a játékból, ami érthető, nemkell nekünk ilyen-olyan kulcs meg cucc hogy továbbmehessünk, ez már ódivatú. Viszont kiszedték az egyjátékos módból a Jetpack-et is, amit sokan hiányoltak. A pályák kinézete és egyebek miatt viszont megértem hogy miért nincs benne. Nézzünk más "hibákat"! Egyszerre csak két fegyver lehet nálunk. Nos én ezt nem vettem észre hogy hátrány lenne, bár amint megszereztem a Ripper nevű, klasszikus 3-csövű gépfegyvert onnantól már csak egy fegyverem lehetett (mivel a Ripper-t nem teszem le semmi áron :D). Ez az egész nekem csak akkor okozott gondot, mikor RPG-vel kellett a főellenfeleket kinyírni (ami szerintem teljesen ésszerű és jó döntés), és akkor rohangálni kellett lőszerért meg egyebekért. Kiszedték a Mighty Foot-ot, azaz nem rugdoshatjuk meg az ellenfeleket akármikor, viszont ha eléggé megsebeztük őket akkor közelebb menve egyetlen gombnyomással kivégezhetjük őket. Ez azonnal fel is tölti az életerőnkként szolgáló EGO-t, ami mellesleg regenerálódik. Jobb lett volna hogyha normális életerő-csomagunk van, dehát Duke az a videójátékok Chuck Norris-a, így egyértelmű hogy neki szinte örök élete van. Az interakcióknak hála (ami terjedhet az egyszerű tárgyfelvételen át a komplettan játszható flippergépen keresztül a WC-ből kiszedhető s**rdarabon át mindenig :D) az EGO-nkat növelni lehet. Mindig mikor teljesítünk egy kisebb interakciót akkor kicsit nő meg, ha főellenfeleket győzünk le akkor meg nagyon megnő a maximális EGO-nk, így hosszabb lesz az életerő-csíkunk. A lőszerből viszont nincs örök, így folyton kutatnunk kell azok után, de könnyű is találni. Egyesek kifogásolták azt, hogy a fegyvereket újra kell tölteni, nem úgy mint régen. Nos régen nem feltétlenül gondoltak arra hogy újra kell tölteni a fegyvereket, és ez a Half Life előtt jelent meg (amit fel tudok idézni hogy ott kellett pl. újratölteni), így ez nem volt fontos. Apropó HL: Itt sincsenek sűrűn videóbejátszások, ha lemaradunk valamiről az azért van mert nem figyeltünk oda, ez is egy újítás itt (sőt, a komolyabb történetvezetés is az).

Ennyit a Feature-ökről. A játékban rengeteg változatos pálya van: Van ahol úsznunk kell, van ahol egy méretes Monster Truck-ot vezetni (aminek a neve Mighty Foot amúgy :D), és van hogy egy toronyház tetejéről kell lejutnunk miközben mindenféle szörny lő ránk, valamint akad olyan is ahol pár centi magasak vagyunk mert le lettünk kicsinyítve egy fura szerkezet által. Minden ami egyedivé tette annó a Duke Nukem-et és ami forradalmasította az FPS-eket régen az most megtalálható benne. Ettől lesz a játékmenet szerteágazó. És nemcsak lőni kell benne mint sok mai FPS-ben, itt logikai feladványok is vannak, amik lehet hogy egyszerűek, de legalább vannak benne.

Zenéket nemsűrűn hallani a játékban, és ha hallunk is azok általában klasszikus DN játékok zenéi átdolgozva, vagy akár eredeti formájukban. A hangoknál egyértelmű hogy Duke mindent visz, Jon St. John mindent beleadott most is. Sok olyan beszólás van amik mosolyt csaltak az arcomra, bár ez jellemző az egész játékra. Páran megjegyezték, hogy "Hát ez a szöveg csak azoknak tetszik akik ilyen 13-14 évesek". Nos ők azok akik nemtudnak úgy tekinteni a játékra mint tényleges kikapcsolódásra és hentelésre, mert a Duke Nukem erről szól. És ha tele van ilyen nagy beszólásokkal attól csak jobb lesz az egész. Nekem a kedvencem pl. az mikor Duke kinyír egy Octobrain-t (a nagy lebegő agy aminek polip karjai vannak), és beszól neki hogy "Fogd a csápjaidat és takarodj vissza japánba, te szörnyeteg!" :D

A grafika......... mondom: ez nem Cryshit, éppen ezért van az hogy ez fényévekkel jobb is nála játékmenetben. Ha komolyabban megnézem a grafikát nemlátok rajta semmi kifogásolnivalót, talán azt hogy 1-2 helyen túl sötét volt (de ekkor Duke éjjellátóként is használatos szemüvegét bevethetjük). Minden más tökéletesen rendben volt, a karakterek jól néztek ki, az animációkkal is minden rendben volt, szóval én csak pozitívat tudok mondani róla (aki meg nemtudja rólam hogy én magasról les**rom a grafikát akkor annak most szólok, hogy lehet bármilyen ronda egy játék, ha tetszik akkor tetszik. "Nem a grafika teszi a játékot, hanem a játékélmény!").

Mindezt leírva elmondhatom, hogy lejátszottam a játékot röpke 7-8 óra (vagy talán kevesebb?) alatt. Azt ígérték hogy olyan hosszú lesz mint 4 Call of Duty rész, és hogy 18 óra lesz lejátszani, vagy akár 34. Oké, egy "kicsit" elnagyolták az egészet, de 12-14 évnyi alapanyagon gondolkozhattak, és abból biztos hogy ki is jött volna ennyi, de a jelenlegi állás szerint "csak ennyire tellett". Ez nem azt jelenti hogy rossz játék, vagy hogy rövid lenne, mivel sokkal többnek érzi az ember, hála a rengetegféle dolognak amikkel találkozunk. Lehet hogy 1-2 pályát 10 perc alatt is le lehet játszani (és ezért végezhettem hamarabb), de ha tényleg mindent fel akarunk fedezni akkor az sokkal jobban megnövelheti a játékidőt. Én végig örültem ennek az egésznek amit műveltem, volt hogy nehéz volt a játék, és volt hogy eszméletlen jól szórakoztam a poénokon, meg úgy általában. És egy játéknak ilyennek kell lennie.

Mint minden tesztnek, ide is le kell írnom a dolgok árnyékosabb oldalát. Ez pedig az a részleg lesz, ahol azokhoz szólok, akik szidják a játékot. Mit vártatok 12-14 év után? Egy játékot mikor elkezdenek készíteni, azt előbb kitalálják. Miután kitalálták, elkezdik megrajzolni a dolgokat, megírni a történetét, mik legyenek benne...stb, és ehhez folyton hozzáadnak. Ez azt jelenti, hogy az a játék amivel játszunk lehet hogy már 5 éve is megjelenhetett volna, HA azonnal kiadhatják. De ha 5 évvel ezelőtt találják ki, és előttük 2 évvel kitaláltak valamit és a másik játék hamarabb jelenik meg ugyanazokkal a Feature-ökkel, akkor a legelső játék elavulttá válik. Remélem érthető amit írok. Tehát úgy mondom hogy a Duke Nukem Forever-ben látható 1-2 dolog már 2000-2001 tájékán már bennevolt és újnak számított, de ahogy teltek az évek hirtelen kiöregedett feature-ök lettek belőlük. Ezt így kell nézni. Ami meg újítás egy ilyen játékhoz képest az fontos dolog, mert kedvezni kell a mai generációnak is, akik azt se tudják ki az a Duke Nukem (és ezért leszólják...). A mai generációnak az a fontos, hogy milyen szép egy játék grafikája, ha nulla tartalommal rendelkezik akkor is kell nekik. Éppen ezért nem küldhetjük el őket Duke3D-zni mielőtt játszanak a Duke Nukem Forever-rel, mert úgyse fognak. És én örülök hogy ezzel a remekművel játszhattam ennyi idő után, még akkoris ha 12 év alatt bőven megjelenhetett volna akár 6 Duke Nukem játék is. De miért nem jelent meg? Mert a világ legnagyobb grafb**ija, George Boussard dolgozott a játékon. Már majdnem készvolt a játék, mikor fogta és Engine-t kellett váltani, merthogy "a másik játék jobban néz ki". És ez ment két-háromévente. "Ez a játék jobban néz ki, váltsunk Engine-t!". Ha nem lett volna ennyire grafb**i, akkor simán kiadhatta volna a játékot, és úgy is tarolt volna, látván az akkori E3-mas videókat. Végezetül még annyit hogy mindenki szidja a Gearbox-ot mint atom, hogy "Ilyen-olyan s**r a játék". Én viszont becsülöm és tisztelem őket. Ők tudták hogy jópáran lefogják őket szólni, de átvették a projektet, és kimerték adni a játékot így, ahogyan egy kicsit ugyan félkésznek tűnik, de teljes értékű játékként tekintünk rá.

 

ÉRTÉKELÉS:

Grafika: 9

Irányítás: 8

Hangok: 9

Játékélmény: 10

ÖSSZESEN: 9

Duke for president! Örülök hogy részese lehettem ennek a történelmi játéknak. Ha készülne a folytatása, arra is simán várnék 14 évet, mert megéri. HAIL TO THE KING, BABY!

Megtekintések száma: 50 | Hozzáadta:: The_Reaper_CooL | Helyezés: 0.0/0
Összes hozzászólás: 0
Belépés

Üzenőfal

Hírek
«  Április 2016  »
HKSzeCsPSzoV
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Partnerek


(KIEMELT PARTNER)


Magyarítások Portál



The Gamers


RETRO_hun


RetroConsole
Games


Copyright The_Reaper_CooL © 2017Ingyenes honlapszerkesztő - uCoz