Nyitólap TRC's PlayGround Regisztráció

Belépés

Üdvözöllek Vendég | RSSSzombat, 2017/11/18, 10:54
Főoldal » 2016 » Április » 15 » BulletStorm - Lezúzva!
20:46
BulletStorm - Lezúzva!

EREDETILEG EKKOR ÍRTAM: 2011-03-03 14:19:00

Ez lenne az a vidámabb téma: Lejátszottam a BulletStorm-ot, és értékelem is nektek!

Grayson Hunt-nak nincs jó napja. Nem elég hogy hatalmas vérdíjat tűztek ki a fejére, de még volt főnöke is rá vadászik. Amikor találkozik a főnk űrhajójával, az Ulysses-szel, úgydönt hogy megsemmisíti azt. Sajnos terve balul sül el, és mind a Ulysses, mind az ő űrhajója és legénysége lezuhannak egy elég bizarr bolygóra, ahol a cél a túlélés... és a minél látványosabb gyilkolászás.

Ezzel le is van írva a BulletStorm lényege, története. Mi vagyunk Grayson Hunt-tal, aki az egyik legvagányabb, legkeresettebb és legcsúnyábban beszélő embere a galaxis ezen részének. Feladatunk az hogy megkeressük volt főnökünket, Sarrano Generálist, kinyírjuk őt és elhagyjuk ezt a bolygót. Leírva sokkal egyszerűbb mint a gyakorlatban, de egyáltalán nem adja vissza a játék hangulatát ez a szöveg. Ugyanis a játék roppant hangulatos, köszönhetően a poénos Skillshot-oknak és a trágár beszólásoknak, merthogy a BulletStorm-ban minden megtalálható bőven.

Rögtön kezdéskor van a játék elején egy QuickTime Event, vagyis "reflexbe benyomom a gombot még időben és örülök hogy milyen awesome vagyok". Később az ilyen részeknél mindig kapunk bizonyos pontszámot, de még ne rohanjunk előre. Ezután lesz egy kisebbfajta On-Rails Shooter beütése a játéknak, de ez nem tart túl sokáig (egy űrhajóra kell lövöldözni). Aztán indul a lényege, ahol lekerülünk a bolygóra, és mindenféle rosszarcúra lehet lőni. Nemsokkal landolásunk után találkozunk egy Final Echo taggal, akitől megszerezzük az első komolyabb fegyverünket, ami a legfontosabb a játék során: a Leash-t ("Póráz"). Segítségével tudunk tárgyakat mozgatni ide-oda (pontosabban rántani magunk felé), vagy feldobni a levegőbe, lerántani onnan...stb. És ugyanez vonatkozik az ellenfelekre is. Bármelyik dolgot is rántjuk meg (vagy rúgunk bele, mert olyat is tudunk) az lelassul egy pár pillanatra, mintha a jól ismert bullet-time-ban lennénk. Mivel a teszterek sokáig azzal voltak elfogallva hogy minél változatosabban öljék meg az ellenfeleket, illetve szórakoztak velük, így a készítők ez köré építették az egész játékot. Ergo a Leash tesztel minket, minden egyes gyilkolásért pontot szerzünk, és az minél változatosabb és durvább annál több pontot szerzünk, amiből jobb cuccokat szerezhetünk magunknak. Ezért a "Kill with Skill" mottó illik a játékhoz. Több mint 100 Skillshot található a játékban, és akadnak titkosak is, valamint olyanok amiket csak multiplayerben lehet megszerezni.

A játék grafikája szép. Mondjuk még mindig nem nézem a játékok grafikáját, de ez eléggé színes Unreal Engine 3-mas játékhoz képest. A helyszínek is változatosak, lesz bőven látnivaló. Leszünk a föld alatt, felett, vízesés közelében, városban, bányában...stb, és mindenhol lesz valami szép is. A hangeffektek is jók, és amikor jönnek a rosszarcúak akkor jó kis muzsika szól, pumpálva belénk az adrenalint.

Irányításügyileg is jó a game. Kezdetben úgyvolt hogy TPS nézetű, Gears of War fedezék-rendszeres játék lesz, ehelyett FPS nézetű PAiNKiLLER-szerűség lett belőle. Mindkettő nagyon jó, de nekem ez jobban tetszik, mert így erősnek érzem magam. Félreértés ne essék, a Gears of War-ban is macsó csávók vagyunk, de itt folyton nyomul előre az ember és csak zúz folyamatosan. Ilyet a GeoW-ban nemlehet csinálni (vagy nem sűrűn). Tudunk rúgni, használni a Leash-t, leguggolni, sprintelni, becsúszni, fegyvert váltani...stb. Viszont ami sokaknak sokkoló lehet az az, hogy nemtudunk ugrani. Bizony! Ez egy modern játék, ahol nem... lehet... ugrani! Mondjuk nemértem miért nem, de elfogadom ezt a tényt, mert így is remek a játék.

Játékmenetét tekintve nemhinném hogy annyira monoton lenne. Az alap koncepció az, hogy nyomulunk és zúzunk, valamint igyekszünk megszerezni az összes Skillshotot ahogy haladunk előre. Aztán szerzünk új fegyvereket, és ilyenkor a játékosok 95%-a rögtön ki akarja próbálni, és megszerezni a Skillshotokat ehhez a fegyverhez. Csakhogy ez nem ilyen egyszerű! Minden Skilslhotért pont jár, amiből upgrade-elhetjük a fegyvert, szerezhetünk bele másodlagos lövést (Charge Shot), és vehetünk bele lőszert. Ha nem gyilkolunk, nincs pont. Ha nincs lőszer vagy valami, azt vehetünk. De nem vehetünk ha nem gyilkolunk trükkösen. Ördögi kör. Eleinte egy picit zavart ez az egész rendszer, az idő elteltével belejöttem ebbe az egészbe. Ami egy kicsit még zavart az a Charge Shot-ok kivitelezése. Más játékokban nyomunk egy jobb egérgombot és már megy is a lövés, ugyanabból vagy más lőszerből mint amit alapból használunk. Itt viszont ahhoz hogy sokáig használhassuk fel kell upgrade-elni maximumra az adott fegyvert és tele kell pakolni Charge Shot-tal (asszem max. 10-15 lehet nálunk fegyverenként), különben szinte semmit se ér. Az poén hogy akár a legerősebb ellenfeleket, miniboss-okat is egyetlen lövésből kinyírhatjuk.

Multiplayerben még nem játszottam, de tudok róla véleményt mondani. Megcsinálhatjuk a karakterünk kinézetét, aztán bekerülünk egyfajta túlélő-módba. Célunk az mint a hasonló játékokban, legyen az Gears of War Horde mode vagy egy Killing Floor meccs. Ki kell nyírni az összes ellenfelet. Csakhogy közben pontot is kell gyűjteni. Tehát kiírja az adott kör elején hogy milyen ellenfelek jönnek ellenünk, és hány pontot kell összegyűjteni. Ha az adott körben az összes ellenfél megpusztult, akkor ha elértük a ponthatárt továbbmehetünk, ha nem akkor bukta. A pontszerzés a lényeg, nem a túlélés! És minden kör végén van fél percünk upgrade-elni és vásárolni a saját pontunkból. Van mégegy mód (ami nem multis), az Echo, ahol a Singleplayer pályák bizonyos részeit kell időre teljesíteni úgy hogy minél több pontot szerzünk. Ezt aztán feltölthetjük a Netre és megnézhetjük milyen jól szerepelünk a ranglistán.

Mint minden játékban, itt is vannak bugok. Mondjuk én csak kettővel találkoztam. Az egyik az volt hogy beállítottam az egér érzékenységét, és nullára leszedve is gyors volt. Aztán mikor meghaltam vagy újra beléptem hirtelen lelassult az egér és hiába vittem fel max.-ra alig mozgott. Másik bug az kisebb volt. Át kell ugrani ilyen akadályokon, és az egyik társam is pont akkor ugrott mint én. Így én fönnakadtam az akadályon és nemtudtam lejönni onnan (mert rendes ugrás nincs ugye). Szerencsére forgolódtam egy kicsit és átugrottam újra az akadályon (visszateleportált az akadály elejére és hopp átugrotta, érdekesen nézett ki).

Idegesítő dolgok is vannak, amik vagy nagyon, vagy kevésbé frusztrálóak. Az egyik az az hogy van 7 fegyver a játékban, de csak hármat használhatunk, azt is úgy hogy az alap gépfegyver mindig nálunk kell hogy legyen. Ergo csak 2 fegyvert lehet cserélni a 6-ból (a 7. az a gépfegyver). Ezen kívül nincs benne LAN multiplayer. Már megint egy olyan PC-s játék amiben nincs LAN, és ez kezd nagyon idegesítő lenni. Remélem pár ügyes és okos ember varázsol majd bele, mert én lehet 5 év múlva újra játszani szeretnék majd ezzel, de ha nem lesznek szerverek az nemkicsit lesz dühítő. A másik az az amitől mégjobban felforrt az agyvizem: Nincs benne Co-op. Ezt így kimondva nem is lett volna baj, de nem ettől akadtam ki, hanem az indoktól, hogy MIÉRT nincs. Azért mert a tesztelők mindegyike végigrohant a pályán Co-op-ban, ahelyett hogy szétnéztek volna, vagy gyűjtötték volna a Skillshotokat. Nos én azt vettem észre így Singleplayer-ben játszva hogy simán körül lehet nézni pár másodperc alatt is, és nemhiszem hogy lassan haladtam volna. Egyszerűen beleraknak több ellenfelet és máris lelassítják a játékosokat. Arról nem mi tehetünk hogy ők voltak olyan hülyék hogy 100 emberből már elkönyvelték mit tesz majd 1 millió... Biztos lesz nem egy olyan ember aki csakazértis speedrun-t fog csinálni, vagy csak rohan előre a jól megszokott fegyvert és lövést alkalmazva (a végefelé én már szinte csak úgy mentem). Meg ez az indok hogy "Nem úgy játszottak ahogy kellene" ez eléggé béna. Már nem azért, mi vagyunk a játékosok, hadd döntsük már el mi hogy hogyan akarunk játszani, jó?

Visszagondolva és összegezve mindent a BulletStorm jó játék. Csak lehetett volna jobb is, ha bennehagyják a Co-op módot és tesznek bele LAN-t. Mindenesetre én várom a folytatást, mert a befejezése kissé WC-Papíros lett, de ettől még jó.

 

ÉRTÉKELÉS

Grafika: 9

Irányítás: 8

Hangok: 9

Játékélmény: 9

ÖSSZESEN: 8.7

Nem volt ez rossz játék, de lehetett volna jobb is. Talán a folytatás jobb lesz :)

Megtekintések száma: 61 | Hozzáadta:: The_Reaper_CooL | Helyezés: 0.0/0
Összes hozzászólás: 0
Belépés

Üzenőfal

Hírek
«  Április 2016  »
HKSzeCsPSzoV
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Partnerek


(KIEMELT PARTNER)


Magyarítások Portál



The Gamers


RETRO_hun


RetroConsole
Games


Copyright The_Reaper_CooL © 2017Ingyenes honlapszerkesztő - uCoz