Nyitólap TRC's PlayGround Regisztráció

Belépés

Üdvözöllek Vendég | RSSSzombat, 2017/11/18, 20:34
Főoldal » 2016 » Április » 15 » 2013 Játékai és TRC véleményezése
21:48
2013 Játékai és TRC véleményezése

EREDETILEG EKKOR ÍRTAM: 2013-12-31 14:26:00

Nézzük, hogy milyen játékok is jelentek meg 2013-ban, amihez TRC hozzá is tud szólni valamit!

Eljött hát az év utolsó napja, és régen írtam blogbejegyzést. Arra gondoltam, hogy most írok egy összegzést a 2013-ban megjelent játékokról, és egyenként véleményezem őket egy szép, talán hosszú blogbejegyzésben, hónapokra bontva a dolgokat. Vágjunk bele!

 

Január:

DmC:

Január rögtön úgy indult, hogy megjelentek a sokak által (köztük általam is) jó nagy s**rnak titulált DmC, ami egy Devil May Cry remake akarna lenni. Mondták is egyesek, hogy csak azért szóljuk le, mert nem tetszik a karakter kinézete, és a többi. Sok dolog volt a játékkal kapcsolatban, ami nem tetszett, és mikor már többszörre is mondtam, hogy se a játékmenet, se a főhős, meg úgy semminek sincs köze a Devil May Cry-hoz, és csak egy s**r az egész, akkor jött egy olyan hozzászólás, hogy "Nem is játszottál vele, így nincs jogod ítélkezni felette". No, erre hirtelen felindulásból lejátszottam a játékot. Erősen közepes játék az egész, aminek köze nincs a Devil May Cry-okhoz, és a Ninja Theory készítette, akiktől még mindig nem láttam egy jó játékot sem. Úgyhogy a DmC nem lett jó játék, bárki, bármennyire is gondolja ezt. És ez volt az első olyan játék, ami idén megjelent és játszhattam vele. Lehetett volna jobb is...

 

The Cave:

Ezt a játékot nagyon vártam, mert szeretjük mind a Trine, mind a Lost Vikings sorozatot, és a humoros játékokat is szeressük. A Cave is jó játéknak ígérkezett, és az is volt, de még nem játszottam le. Többjátékos módban szeretném, de az, hogy egy karaktert mutat a kamera, valamint csak egy gépen lehet többen játszani, annak annyira nem örültem. Egy LAN módnak viszont annál inkább örültem volna, így viszont jegeltem egy kicsit a játékot. Megjegyzem, hogy nagyon tetszik, de egyedül nem feltétlenül vágnék most bele (pedig a 3 karakterrel a negyedéig lejátszottuk öcsémmel).

 

PAiNKiLLER - Hell & Damnation:

Co-operative-ban játszható PAiNKiLLER??? EZ A LEGJOBB JÁTÉK AMI VALAHA IS MEGJELENHETETT!!! Legalábbis ezt gondoltam. Remake-elték a jó öreg 2004-es játékot Unreal Engine 3 alá, raktak bele extra ellenfeleket, feature-öket és miegymást, aztán hadd szóljon. Ennyire gagyi játékot régen láttam, de ezt úgy mondom, hogy eddig az összes PAiNKiLLER résszel játszottam, és voltak köztük is gagyik, mert az idő múlásával kezdett elfogyni a varázsa, de ez mindent tönkrevágott. Várjunk csak...... mit is írtam? Hogy ez is egy remake volt??? Akkor a mostani remake-ek tönkretesznek mindent!?!?!?!?

 

 

Február:

Dead Space 3:

A Dead Space szériát szeressük, de nagyon. Jó a hangulata, a története meg úgy minden. A mostani részben rengeteg újítás található, új ellenfelek (mármint más a kinézetük, de ugyanúgy támadnak mint régen), új helyszínek, és miegymás. És van benne Co-operative mód!!! Ezt öcsémmel le is játszottuk, és mindenki szidta, hogy sokkal könnyebb lett, meg hogy ez már túlságosan akciódús és nem parás. Mi minden percét élveztük, és csak ez számított, nagyon is jó volt, és bármikor jöhet egy újabb folytatás. Ha csak belegondolok, hogy milyen menő fegyvereket lehetett készíteni... IHAJJA-CSUHAJJA!!! :D

 

Aliens - Colonial Marines:

Erről a játékról nehéz jót írni. De kezdjük: Kevés olyan gagyi játék van, ami képes lekötni, de ennek sikerült. Jókat nevettem rajta, néha kínomban, néha tényleg azért, mert vicces volt. Viszont amit itt elkövettek a Gamer társadalom ellen az botrány. Egy k**vajó Alien-es játékot várt mindenki, köztük én is, erre kaptak egy alfa változatú valamit. Sebaj, nem volt ez ANNYIRA rossz, de lehetett volna EZERSZER jobb is. De már túl késő...

 

Metal Gear Rising - ReVengeance:

Ha a jónép nem a DmC-t szidta, akkor ezt, de úgy, mint a bokrot. Ez pont, hogy nem egy remake, hanem egy spinoff, azaz egyfajta "Mi lett volna ha..." történet. Annak pedig tökéletes volt, mert így nem kell túlságosan kötődnie az MGS-ek történetéhez, és szabadon változtathatják a játékot. A játék maga egy k**vajó hack and slash, remélem ott Ninja Theory-éknál ezt nyüstölik egész nap, megtanítaná nekik, hogyan kell normális és jó hack and slash-t csinálni. A zandatsu, vagyis amikor dinamikusan szét lehet vágni az ellenfeleket az valami fenomenális! Nem véletlenül játszottam vele több órán át csak úgy, és hiába lehet lejátszani kemény 3 óra alatt (ebbe a Cutscene-ek nem számítanak bele), így is élvezhető volt többszöri elővételkor is. És mindjárt megjelenik PC-re is!!!

 

 

Március:

Tomb Raider (2013):

Kérdeztem fentebb, hogy a remake-ek már csak s**rok lehetnek? NEM!!! A Tomb Raider játékokat én szeretem, de csak hébe-hóba játszogattam velük. Ennek viszont minden másodpercét élveztem. Ez egy olyannyira összerakott mestermű volt, hogy bármikor játszanék a folytatásával, ami már javában készül. Ez a március ilyen szépen indult, és már rögtön el is könyveltem, hogy a Tomb Raider lesz az idei év játéka, vagy ha nem is, de a díjra erősen esélyes.

 

God of War - Ascension:

A God of War sorozat mindig is a kedvencem volt. Az összes eddigi részét lejátszottam, hol PS2-n, hol PSP-n, hol PS3-ason. Most ebben az előzmény részben a történet kissé kusza volt, mert össze-vissza ugráltunk az időben, össz-vissz egy-két ellenfél volt benne, amiknek különböző változatukkal kellett harcolni (most nem tüzes, hanem villámos, most meg sima), és itt ki is merült az egész játék. Jónak jó volt, de ez már nagyon középszerűre sikerült. Talán azért, mert inkább a többjátékos módra koncentráltak? Jah, igen, a többjátékos mód: Még nem játszottam vele, de remélem, hogyha majd előveszem a játékot nem fogom megbánni, ha fellépek, mert a legtöbb többjátékos játékban a csapattársaim intelligencia hányadosa vetekszik egy krumpliéval (és még sokat mondtam)

 

Warframe:

MMO-kkal nem sűrűn játszok, de azt a kevés időt amit ezzel töltöttem kiélveztem. A sok MGRising után itt is kardozni akartam, amit jól megcsináltak, de egy idő után hót unalmassá vált. De azért nem volt rossz.

 

Army of Two - The Devil's Cartel:

Szögezzünk le valamit: Az AoT játékokkal csak akkor vagyok hajlandó játszani, ha van kivel. Márpedig ezt vagy csak Online, vagy osztott képernyőn lehet nyomatni. Mivel a szervereket lelőtték (köszönjük EA!), így maradt az osztott képernyős mód. Nem sokat játszottam velük ezért, de úgy mindig középszerű játékot nyújtottak. Erre jött ez a folytatás, ami nagyobb, jobb, szebb és a többi. És mi lett belőle? Egy nagy rakás s**r. A Devil's Cartel mindent ami jó volt az AoT játékokban kidobott az ablakon, és helyettük totálisan felesleges új feature-öket pakolt be. Így kell kinyírni egy középszerű játékot: Nem javítani kell a hibás részeket, hanem kidobni azt, ami jól működik. GG EA!

 

BioShock Infinite:

A Tomb Raider után ez volt az év második legnagyobb durranása. Igen, itt is egy halom dolgot kivágtak a játékból, mert hogy a trailerekben látható tartalom fele nem került bele a játékba, az biztos. Ennek ellenére Columbia lebegő városa annyira magával ragadott, hogy be is került az év játékai közé, mint olyan game, ami díjat érdemel. A játék vége érdekesre sikerült, és sokan el is kezdték szidni, hogy így meg úgy s**r az egész. Sajnálom, ez egy remek és nagyszerű játék lett, és az, hogy nem értitek a befejezését azt jelenti, hogy nem tudtok elrugaszkodni ettől-attól, és nem tudjátok elképzelni, hogyan is működnek a dolgok. Inkább menjetek CoD-ozni vagy valami mással játszani, amihez nem kell ilyen sokat koncentrálni a történetre.

 

FUSE:

A FUSE-zal nem játszottam sűrűn, csak a demójával. Az is csak részben volt élvezhető, és lefogadom, hogy azért, mert átnevezték a játékot, így átcsináltak egy rakás dolgot vele kapcsolatban, és kinyírták. Ez amolyan "a korábbi trailerekben jobban nézett ki" kategóriájú játék, mert hogy nem azt kaptuk amiket annó láttunk az biztos. És ez itt a baj: Ha azt kaptuk volna, lehet, hogy egy remek játék sül ki belőle, de ki érti manapság a kiadókat...

 

 

Április:

Dead Island - Riptide:

Ezt is sokan szidják, mert "alig adott hozzá a Dead Island-hoz". Mivel még csak most játszom le a Dead Island-et, de a Riptide-ot már megvettem, így alig várom, hogy játszhassak vele, mivel ez is egy remek játék. Kit érdekel, hogy keveset ad hozzá a játékhoz, ha ott folytathatom a történetet ahol abbahagytam? Kevés olyan játék van, aminél nem zavar, ha nem újítanak benne sokat, és ez hozzájuk tartozik.

 

 

Május:

Call of Juarez - Gunslinger:

Bevallom őszíntén, nem sok CoJ játékkal játszottam (pedig az első rész megvolt eredetiben!), de ez a Gunslinger ez mindent vitt. Egyszerű, szinte már árkádos stílusú lövölde volt, de ahogyan a történetet tálalták benne, az nagyon hangulatos volt. Kevés játékban található jó hangulat manapság, viszont erről napokig lehetne áradozni. Mert hiába egyszerű egy játék, ha van hangulata, az sokat jelent. Lehet mindjárt lejátszom újra :D

 

 

Június:

Remember Me:

Ez egy felejthetetlen játék (höhö). Nah, jó, vannak hibái, mert az irányítása néha közel sem tökéletes, és kissé rövidnek érződik, viszont remek a képi világa, és a története is magával ragadó volt. Igaz, nem lesz belőle év játéka, de nem is erre törekedett, hanem arra, hogy emlékezzünk rá. Én biztosan fogok, főleg azért, mert az első trailerekben látható részt úgy ahogy van teljesen kivágták a játékból, és csak visszaemlékezés formájában került bele. Gratulálok! :D

 

State of Decay:

Nem, nem gyűlölöm alapból a CryEngine-re épülő játékokat, pedig simán megtehetném. Sokak szerint ezerszer szebb, mint az Unreal Engine, én viszont úgy látom, hogy ez inkább ilyen techdemók készítésére alkalmas, vagy nagyon mű, "gumiból" vagy "gyurmából" készült karakterek ábrázolására. Túlságosan fényesek a karakterek, sima a bőrük és a többi, és ez rondának fest. Ezért is szeretem jobban az Unreal Engine-t, ott is vannak ám hibák ezerrel, például sötétebbek a karakterek és a többi, olyan halványak a színek és még sorolhatnám. A lényeg, hogy nem örülök, ha egy játék CryEngine-nel készül, viszont a State of Decay jól sikerült. Egyetlen egy hibája van, de az már messziről ordít: Ordít, hogy nincs benne Multiplayer, SEMMILYEN formában. Simán rávágnám a sok DayZ, WarZ, akármiZ koppintás közepette, hogy ez a játék mindent visz, amit az ilyen játékoknál vinni lehet. És miért lett középszerű játék? A Multiplayer hiánya miatt. Ha lenne hozzá Multi, biztos, hogy sokat játszanánk vele, de így csak két hetet élt meg, a többit élőhalottként tölti az X360-asomon...

 

The Last of Us:

Sokak szerint egy középszerű lövöldözős játék, ami agyon van hype-olva. Szerintem meg az egyik legjobb PS3-as játék, ami idén megjelenhetett. Tény, hogy a játékmenete középszerűen van megoldva, és csak pár apróbb feature emelkedik ki, de azok nagyon jól működnek. A története szintén jó, a többjátékos módja pedig zseniális. Ha más játékban is ilyen többjátékos mód lenne, akkor biztos, hogy azzal is ilyen sokat játszottam volna. És ha még nem lett volna egyértelmű, ez is bekerült az év legjobb játékai közé az én listámon.

 

Deadpool:

Nah, EZT nevezem én középszerű játéknak! Az irányítása gagyi, a játékmenete gagyi, minden úgy gagyi rajta, ahogy van. Mégis imádtam minden percét, és miért? Azért, mert hatalmas Deadpool rajongó vagyok. Bármi amiben ő szerepel már piros pontot érdemel a jelenléte miatt (ha már másért nem). Olyan epikus poénok, mém-kifigurázások és egyebek voltak benne, hogy bármikor játszanék egy második, vagy akár harmadik résszel. Főleg azok után, ahogyan lezárták a játékot (oké, értem én, hogy a poén része, de ez nem vicces... :D)

 

Ride to Hell - Retribution:

Kibírtam azt, hogy 2-3 küldetést lejátszottam ebben a játékban. Ha 2007-ben jött volna ki, simán év játéka lehetne, de most... Most inkább nem mondok semmit, mert ez nagyon gáz "játék" :D

 

 

Augusztus:

Mielőtt letámadnátok, hogy "de hol a Július???", valamint visszanéznétek a listára, és megemlítenétek, hogy "pár játék hiányzik!!!", az lehet azért van, mert az akkor megjelent játékok lehet, hogy megvannak, lehet, hogy nem, de az biztos, hogy egyáltalán nem játszottam velük (pl. Gears of War Judgment, megvan, de előbb le kellene játszani a 3. részt, ugyebár).

PAYDAY 2:

A PayDay első része nagyon tetszett, így úgy gondoltam, hogy megveszem a PAYDAY 2-t előrendelésben, két példányban, és öcsémmel szépen oda-vissza fogunk játszani vele. Így is történt, de nem voltak haverok vagy ismerősök, akikkel játszhattunk volna, így hamar unalomba fulladt, mikor már egyedül, Overkill fokozaton játszottam le végiglopakodva a Framing Frame-et. Most, hogy kijött pár DLC hozzá elő szoktuk venni, de közel sem annyit játszunk vele, mint annó. Plusz multiban csak egymásra számíthatunk, mert a többiek vagy noobok, vagy folyton kirúgnak, mert "Jujj te még nem vagy 100-as szintű!!!". Hülyegyerek, a szint semmit se jelent, az csak egy szám, nem az fogja meghatározni, hogy mennyire tudsz játszani (tapasztalatból beszélek!)

 

The Bureau - XCOM Declassified:

Ezt a játékot nagyon vártam, és mikor megszereztem egyből játszottam vele több órán át, és így is csak az első két-három küldetést teljesítettem. Utána semmi, rohadtul nincs kedvem játszani vele. Mi történt??? Ennyire nem tudna lekötni? Pedig jónak tűnt, legalábbis amíg FPS volt és másképp működött, ezen is változtattak, TPS lett (ami amúgy nem baj), és már nem volt akkora varázsa, mint kellene. Az is lehet, hogy túlságosan várunk egy játékra, aztán mikor megjelenik túl sokat várunk el tőle a rengeteg idő miatt, és ezért kiábrándulunk. Vagy csak szimplán nincs idő játszani vele és vannak tőle jobb játékok is, ki tudja?

 

Rayman Legends:

Ezt is nagyon vártam, remek játék, de csak 10-15 pályát játszottam le, utána már nem tudott lekötni. Talán ha multiban zúznék jobb lenne, de senki se jött, úgyhogy ennyi volt. Talán valamikor később újra előveszem...

 

 

Szeptember:

Puppeteer:

Csak a demójával játszottam, de nagyon le tudott kötni. Egyszer valamikor beszerzem a teljest, és akkor aztán jól le fogom játszani :D

 

Grand Theft Auto V:

Az év játéka. Igen, volt itt sok játék, ami esélyes volt a díjra, de amint ez megjelent és lejátszottam úgy a negyedét nyílvánvalóvá vált, hogy EZ az év játéka. Nem azért, mert GTA, nem azért, mert hype-olva van mint atom, hanem azért, amilyen. Remek a története, a hangulata, sokszínű, rengeteg dolgot lehet benne csinálni, egyszerűen nem találok olyan dolgot, ami rossz lenne benne (de igen, nincs LAN többjátékos mód, és még nincs PC-re, viszont van konzolom amin játszhatok vele :D). Még nem játszottam le, de még tart a szabadságom, ki tudja, hogy ilyen kevés idő alatt mire vagyok képes... >:3

 

Shadow Warrior (2013):

Már megint egy remake, ki hitte volna? Pontosabban remake-nek beállított prequel! Vagy most mi van? A lényeg, hogy a Shadow Warrior egyfajta PAiNKiLLER utánzatnak lett belőve játékmenetileg, és ezek a játékok már annyira nem tudnak lekötni engem. És a Shadow Warrior hiába volt véres, vicces (bár néha nagyon nem ütöttek a poénok), nem jött be annyira, hogy a 3.-4. pálya után is játsszak vele. Ez van...

 

 

Október:

Beyond - Two Souls:

Vicces, ugyanis ezzel ajándékoztam meg magam Karácsonyra, és egy-két napja játszottam le. "Ez csak egy interaktív mozi!!!", hőbörögnek a haterek, akik nem játszhatnak vele. Ez az egyik legk**vajóbb játék amivel idén játszhattam. Év játéka díjas, de így is hátulról, mert nem lehet annyira irányítani, mint más játékokat. De nem azért, mert ez egy interaktív film, hanem azért, mert ez egy más műfaj. Nagyon is élveztem minden percét, és lehet, hogy újból le fogom játszani a többi befejezés, trophy-k és egyebek végett.

 

How to Survive:

Ezt a játékot vártam, mert úgy gondoltam, hogy jó lesz. De nem lett az. Ugyanolyan tucat Twin Stick Shooter, mint ami a piacon van, kezdve a Dead Nation-től a Zombie Apocalypse-on át a Burn Zombie Burn-ön keresztül.... mindegy. Hatmillió ilyen játék van, és mikor meglátok egyet, akkor egy hatalmas sóhaj keretében unott hangon csak ennyit kiáltok: "MÁR MEGINT EGY TWIN STICK SHOOTER???". Igen, már megint...

 

Batman - Arkham Origins:

Annyira nem számít, ha Batmannek más a hangja, mondták egyesek, engem viszont irritál. Ami viszont még jobban irritál az az, hogy Jokernak is más a hangja, sőt, gyökeresen másképp néz ki. És ez roppant mód irritálni tud. Ezek azok a tényezők, amik miatt nem játszottam még le a játékot, pedig bejön. Vannak hibái, de így is tetszik, viszont ez is lehetett volna sokkal jobb. Hiába, ezt már nem Rocksteady-ék készítették...

 

 

December:

Starbound:

A Starbound jó játék, nekem nagyon tetszik. Elővételben vettem meg, és Early Access-ként játszhatok vele. Igen, olyan az egész, mint egy Terraria koppintás, lévén, hogy annak a grafikus dizájnere alapított egy új csapatot, és így készült a Starbound. Még most is játszanék vele, ha nem venné el néha a kedvem az, hogy beraknak egy új feature-t, és ezért az egyetlen egy új feature-ért hopp, ne törölnék le a karakterem, az űrhajóm vagy akár az egész univerzumot. Egyébként k**vajó játék és pont.

 

 

Ennyi lett volna az, amivel én idén játszottam. Sehol egy Battlefield 4, egy Assassin's Creed 4, mert vagy időm nincsen, vagy nincs meg maga a játék. Sebaj, jövőre talán többet fogok velük is játszani, ha már idén nem sikerült. Lényeg a lényeg, hogy én így láttam a 2013-as évet, remélem, hogy a 2014-es is jó lesz, ha nem jobb! :D

Megtekintések száma: 122 | Hozzáadta:: The_Reaper_CooL | Helyezés: 0.0/0
Összes hozzászólás: 0
Belépés

Üzenőfal

Hírek
«  Április 2016  »
HKSzeCsPSzoV
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Partnerek


(KIEMELT PARTNER)


Magyarítások Portál



The Gamers


RETRO_hun


RetroConsole
Games


Copyright The_Reaper_CooL © 2017Ingyenes honlapszerkesztő - uCoz